וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: עשרים אלף הפגינו בתל אביב

בתל אביב, בראשון לציון, בירושלים ובמוקדים נוספים חוזרים ההמונים לכיכרות, בזריקת עידוד למחאה החברתית. צפו בעדכונים השוטפים מהעצרות השונות

לאחר שבוע של הפוגה בצל ההתחממות הביטחונית בדרום, הפגנות המחאה חוזרות להשתלט על מוצאי שבת, בשורת ערים ברחבי הארץ. ההפגנות נערכו על רקע הדיווחים על פילוג משמעותי בין מובילי מחאת האוהלים, וגם על רקע קריאתה של אחת ממייסדות המאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב, דפני ליף, שאמרה השבוע כי על יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, פרופ' מנואל טרכטנברג, להתפטר מתפקידו. הפגנות מחאה מתקיימות הערב (שבת) בתל אביב, ביפו, בירושלים, בראשון לציון, בבקעת אונו, בקצרין, בחריש ובטבריה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
הפגנות המחאה חוזרות: ”מפגן כוח שלא נראה בישראל”
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
עצרת מחאה בירוחם: ”גם לנו מגיע צדק חברתי”
ועדת טרכטנברג: ”על העם לקבוע המדיניות, ולא האוצר”

עדכון מהעצרת בתל אביב

בשעה 21:00 יצאה מכיכר הבימה בתל אביב צעדת המונים, שהגיעה לצומת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך. בעצרת נאם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, כמו גם ליף, נציגי השכונות הדרומיות בעיר ואמהות חד הוריות. כמו כן, נועם שליט, אביו של החייל החטוף בעזה, נשא דברים באירוע לכבוד יום הולדתו של בנו, גלעד שליט, שיחול מחר. בעצרת הופיעו האמנים קורין אלאל, מירי מסיקה ושולי רנד.

23:17 - תמה הפגנת המחאה בתל אביב.

23:05 - "המחאה כאן עד שישתנו סדרי העדיפויות" - כך אמרה הערב דפני ליף בהפגנת המחאה בתל אביב. "נבחרי הציבור נופשים עכשיו, בזמן שאנחנו פה. ההיגיון שלי אומר שבזמן כזה לא יוצאים לנופש. בזמן כזה צריך לעבוד. מאיתנו יצאה קריאה ברורה מאוד - לבטל את הפגרה הזו ולחזור לעבוד. אבל ראינו מה יצא מזה: הייתה ישיבת חירום בכנסת, ומרבית הח"כים לא מצאו לנכון להגיע אליה. ראינו את המליאה ריקה. לא הייתה התעלמות מביישת כזו מתחילת המחאה".

23:02 - דפני ליף, אחת ממייסדי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, נשאה הערב דברים בעצרת המחאה בתל אביב. "היו שאמרו שלצעוד בתל אביב בזמן שבדרום נופלים טילים, זה אקט לא סולידרי. בעיני זה האקט הסולידרי מכולם. סולידריות היא לדאוג למדינה טובה יותר, צודקת יותר, מדינה בלי פערים גדולים כל כך", אמרה ליף.

עצרת מחאת האוהלים בראשון לציון, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"המחאה כאן עד שישתנו סדרי העדיפויות". ההפגנה הערב בראשון לציון/נמרוד סונדרס

22:41 - לאורך העצרת נאספו מפגינים רבים בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך, וכרגע נמצאים במקום כ-20 אלף בני אדם.

22:25 - "אחרי למעלה מחמש שנים, כאשר ברור לחלוטין שכל יום שעובר הוא בבחינת גזרת מוות על בננו, ראש הממשלה בנימין נתניהו - אתה חייב לגלות אומץ ואחריות ולהחזיר את גלעד הביתה" - כך אמר הערב נועם שליט, אביו של החייל החטוף בעזה, בעצרת המחאה החברתית בתל אביב. דבריו של שליט זכו לתשואות רמות מצד הקהל שנאסף בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך בעיר. "צדק חברתי, הוא בהחלט גם השבת הערכים שעליהם התחנכו דורות של לוחמים - אין משאירים חייל צה"ל מאחור! האם מנהיגינו שכחו ערכים אילו? הרעות, הערבות ההדדית. האם גם את הערכים הללו מתכוונים להפריט?", המשיך שליט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת מחאת האוהלים בראשון לציון, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"מדינת רווחה עכשיו". ההפגנה הערב בראשון לציון/נמרוד סונדרס

22:22 - נועם שליט, אביו של החייל החטוף בעזה, גלעד שליט, החל לשאת דברים בעצרת המחאה בתל אביב. "אני ומשפחתי נפעמים אל מול המחאה המופלאה שהחלה בשדרות רוטשילד לפני מספר שבועות, והתפשטה לכל רחבי הארץ, בקריאה עצומה של אזרחים אשר מתחננים למנהיגנו, שיקשיב להם".

22:12 – הזמרת מירי מסיקה מופיעה בשעה זו בעצרת המחאה החברתית בתל אביב. מסיקה פתחה בביצוע שירה "מלך". בהמשך ביצעה מסיקה את "שיר תקווה", אותו הקדישה לחייל החטוף בעזה, גלעד שליט.

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"קריאה עצומה של אזחרים אשר מתחננים למנהיגם, שיקשיב להם". ההפגנה הערב בתל אביב/דרור עינב

21:56 - "אדוני ראש הממשלה, אנחנו דורשים פתרונות. יוקר המחייה פוגע בכולנו. תן לנו לחיות בארץ הזאת" - כך אמר הערב יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בעצרת המחאה החברתית בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך בתל אביב. "אנחנו דורשים שינוי דרמטי בסדר העדיפויות. אנחנו בהתאחדות הסטודנטים מוכנים להידבר. אנחנו מוכנים לעזור לכם בגיבוש הפתרונות, אבל אך ורק אם נדע שבכוונתכם להקשיב לנו, פשוט תקשיבו לנו", המשיך שמולי.

21:54 - "ערב טוב לאזרחי ישראל, שעדיין דורשים מהממשלה שלהם גם ביטחון לאומי, וגם ביטחון חברתי" – כך פתח יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, את דבריו בעצרת בתל אביב, מיד לאחר שחיזק את ידיהם של תושבי הדרום וראשי הרשויות בדרום, בשל ההתחממות הביטחונית.

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"הו, הא, מי זה בא, מדינת הרווחה". ההפגנה הערב בתל אביב/דרור עינב

21:40 - המפגינים במקום קוראים "העם דורש צדק חברתי", "רוצים צדק, לא רוצים צדקה", ו-"הו, הא, מי זה בא, מדינת הרווחה".

21:27 - להערכת המשטרה, עד כה הגיעו להפגנת המחאה בפינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול כ-5,000 משתתפים.

21:26 - במהלך הצעדה, בצד הדרך, עומדת קבוצת מפגינים כשחבלי תלייה מקיפים את צווארם. על השלטים כתוב: "לא תולים תקוות", "מאבק לממ"ד בר השגה", ו-"חבלי משיח".

עצרת מחאת האוהלים בראשון לציון, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
מספרים מאכזבים בתל אביב. צעדת המחאה הערב/נמרוד סונדרס

21:20 - יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, רן לבנה, התייחס למספר המשתתפים המאכזב בעצרת: "במאבק ארוך יש הצלחות גדולות והצלחות קטנות, אנחנו מתכוננים למאבק ארוך טווח, עמוק לתוך שנת הלימודים. יש לנו עוד הרבה הפתעות להציע".

21:01 - החלה צעדת המחאה מכיכר הבימה בתל אביב לעבר פינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול.

20:47 - היענות דלה בתל אביב: כ-3,000 בני אדם התקבצו עד כה בכיכר הבימה בעיר, מיקום מטה מאהל המחאה בשדרות רוטשילד. בשעה 21:00 צפויה לצאת מהמקום צעדה לעבר פינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך בעיר.

עצרת מחאה בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
רק 20 אלף הגיעו. ההפגנה בתל אביב/דרור עינב

עדכון מהעצרת בירושלים

הצעדה הירושלמית יצאה מגן הסוס ועברהר דרך מרכז העיר עד כיכר פריז שם נערכת העצרת המרכזית שבה מופיעים בין היתר ארקדי דוכין, אהוד בנאי ותמר גלעדי.

23:40 - פעילים השתלטו על בניין נטוש ברחוב המלך ג'ורג' בעיר. הם קראו: "הבניין לא נטוש, החזרנו אותו הערב לעם"

23:04 - הרב מנחם פרומן מההתנחלות תקוע נאם בפני הקהל שהשתתף בהפגנה בירושלים ואמר: "שנים שאני חולם על מחאה חברתית. אנחנו כאן לטובת יחסי עובד-מעביד הוגנים וטובים, אך כדי שהמחאה הזו לא תהיה אפיזודה חולפת אלא יסוד לחברה חדשה וצודקת עלינו לדאוג שהפערים החברתיים יחוסלו. גם נביאי ישראל ראו צדק חברתי כחזונם".


22:07 - כ-5,000 בני אדם משתתפים בשעה זו בעצרת המחאה החברתית מול בית ראש הממשלה בירושלים.

21:50 - כ-2,000 משתתפים הגיעו לעצרת המחאה החברתית מול בית ראש הממשלה בירושלים.

עצרת מחאת האוהלים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
5,000 הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הערב/עומר מירון

21:17 - יצאה לדרכה הצעדה לכיוון בית ראש הממשלה. רק כאלף משתתפים יצאו לצעדה.

20:57 - כאלף בני אדם נאספו עד כה בגן הסוס, והם צפויים להתחיל בעוד מספר דקות בצעדה לכיוון בית ראש הממשלה הסמוך. לדברי אלישבע מזיא, למארגני הצעדה חשוב להבהיר כי המחאה איננה דועכת למרות המצב הביטחוני. "חשוב לנו שדווקא כשדיוניה של ועדת טרכטנברג נמשכים, אנו נמשיך להפעיל לחץ על הממשלה, כדי שמסקנות הועדה לא יישארו במגירה. אנחנו רואים חשיבות בדו שיח עם ועדת טרכטנברג למרות דברים ששומעים ממקורות אחרים".

לפניות לכתב: בועז - bobi1979@walla.com, יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully