וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי תל אביב בליגה האירופית

דינמו קייב תציג את שבצ'נקו, בשיקטאש בכלל תדבר פורטוגזית וסטוק סיטי תשחק כדורגל שאיוניר ושחקניו לא ממש מכירים

דינמו קייב

אנדריי שבצ'נקו שחקן דינמו קייב. Efrem Lukatsky, AP
עדיין כאן. שבצ'נקו/AP, Efrem Lukatsky

מסורת באירופה: זכייה בגביע המחזיקות 1975 ו-1986, חצי גמר ליגת האלופות 1999

מאמן: יורי סיומין

שלושת הכוכבים: אנדריי שבצ'נקו, ארטם מילבסקי, אידיי בראון

האימפריה האוקראינית, שמבקרת בישראל כמעט מדי עונה לצורך מחנה אימונים או טורנירי הכנה, תגיע הפעם למשחק רשמי כראש בית ג'. מכבי תל אביב תפגוש קבוצה שרחוקה מימיה הגדולים ורואה לאחרונה בעיקר את הגב של שחטאר דונייצק, אבל עדיין נחשבת לגדולה באוקראינה עם 13 אליפויות ותשעה גביעים.

דינמו קיוותה להעפיל לליגת האלופות, אבל הודחה בסיבוב המוקדמות השלישי על ידי רובין קאזאן של ביברס נאתכו, והתנחמה בכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית אחרי שעברה את ליטקס לובץ'. את הליגה היא פתחה מצוין, עם 17 נקודות בשבעה מחזורים ועדיין ללא הפסד, כשהבקיעה 13 שערים וספגה שניים בלבד עד כה. עדיין, נוכח העליונות של שחטאר, זה מספיק כרגע רק למקום השני.

אנדריי שבצ'נקו הוא השם המפורסם בסגל של יורי סיומין, אך הוא נמצא הרחק משיאו ולעתים אף משמש כשחקן מחליף. לאחרונה הצטרף לקבוצה החלוץ הניגרי המצוין אידיי בראון, שנרכש מסושו, התאקלם מצוין בזכות הניגרים הנוספים של דינמו וכבר כבש חמישה שערים בשישה משחקים. גם פאפ דיאקטה חזר לתגבר את ההגנה אחרי עונת השאלה בליון, ובקבוצה נמצאת גם חבורה של ברזילאים מוכשרים. רומן ארמנקו הפיני, אוגניין ווקוייביץ' הקרואטי ואולג גוסב מניעים את הקישור, כאשר בהתקפה מלבד בראון ושבצנ'קו נמצא גם ארטם מילבסקי המוכשר אך פרובלמטי. בשער עדיין נמצא אלכסנדר שובקובסקי המזדקן.

בשיקטאש

ריקרדו קווארסמה שחקן בשיקטאש. Ibrahim Usta, AP
בשיקטאש מתהדרת ברשימה ארוכה של כוכבים. קווארסמה/AP, Ibrahim Usta

מסורת באירופה: רבע גמר גביע אירופה לאלופות 1987, רבע גמר גביע אופ"א 2003, שלב הבתים של ליגת האלופות 1997/8, 1999/2000 (שלב בתים שני), 2000/1, 2003/4, 2007/8, 2009/10.

מאמן: קרלוס קרבליאל

שלושת הכוכבים: גוטי, ריקרדו קוארסמה, הוגו אלמיידה

אם לא הספיקה לאוהדי מכבי תל אביב האווירה העוינת בספירוס לואיס באתונה, ההגרלה סידרה להם ביקור באינונו הגועש באיסטנבול. בשיקטאש נבנתה בעונה שעברה במטרה ברורה לזכות באליפות בפעם ה-14, עם שלל כוכבים גדולים דוגמת גוטי וריקרדו קווארסמה, אך התרסקה תחת הדרכתו של ברנד שוסטר ובסיום העונה הצליחה להמתיק את הגלולה בעזרת המקום החמישי והזכייה בגביע בפעם התשיעית בהיסטוריה.

בצל פרשת השחיתות בכדורגל הטורקי, בשיקטאש נראית כמועמדת הברורה לזכות העונה באליפות, כשאל עמדת המאמן נכנס קרלוס קרבליאל הפורטוגלי, לשעבר מאמן ספורטינג ליסבון, שהוקפץ להחליף את טייפור הבוטקו שנעצר בעקבות חשיפת הפרשה המסעירה. קרבליאל יסתמך בעיקר על המושבה הפורטוגלית שלו - סימאו, קווארסמה, מנואל פרננדש, בבה (מושאל ממנצ'סטר יונייטד) והוגו אלמיידה - שינסו לעזור לקפטן גוטי להרגיע את האוהדים החמים בעזרת עונה מוצלחת.

גם מחמט אורליו הוותיק, סידני הברזילאי ומיכאל פינק, רוברטו הילברט ופביאן ארנסט הגרמנים נחשבים לשחקנים מובילים. רצ'בר רושטו בן ה-38, לשעבר שוער ברצלונה ונבחרת טורקיה, מתפקד כרגע כשוער הראשון. אגב, יוסי בניון חגג שלושער היסטורי במדי ליברפול מול בשיקטאש, אולי אלירן עטר יהיה האיש שישחזר את ההישג.

סטוק סיטי

שחקן מנצ'סטר סיטי דויד סילבה מוקף בשחקני סטוק סיטי אנדי וילקינסון, רוברט הוט, ריאן שואוקרוס. רויטרס
המשחקים של סטוק נגד מכבי תל אביב יפגישו שני סגנונות שונים בתכלית/רויטרס

מסורת באירופה: סיבוב ראשון גביע אופ"א 1973, סיבוב ראשון גביע אופ"א 1975

מאמן: טוני פוליס

שלושת הכוכבים: קנווין ג'ונס, ג'רמיין פנאנט, ריאן שואוקרוס


סטוק אמנם לא מחזיקה במסורת ארוכת שנים במפעלים האירופאים, אבל היא בהחלט קבוצה חזקה והמשחק שלה נגד מכבי תל אביב למשל, יפגיש שני סגנונות שונים בתכלית. הקבוצה האנגלית "מואשמת" בשנים האחרונות במשחק מיושן, אגרסיבי וחסר מעוף, אבל המאמן טוני פוליס מוציא מים מהסלע בקבוצה עם סגל לא נוצץ.

בשער של הפוטרס מקבל בינתיים אסמיר בגוביץ' את המפתחות, אם כי גם תומאס סורנסן הוותיק נמצא בסגל. במרכז ההגנה ניצב לו ריאן שואוקרוס שהולך ומתפתח להיות אחד מהבלמים האנגלים הטובים ביותר ובקישור מתבלטים דני פיו בשמאל, ג'רמיין פנאנט בימין וגלן ווילאן, שיקפיד לאיים על השער של גיא חיימוב בבעיטות מחוץ לרחבה. קנווין ג'ונס וג'ונתן וולטרס משחקים בחוד ומשלימים הרכב לא נוצץ, אבל מאוד פיזי וחזק.

חשוב לציין גם שבסטוק קיימת התרגשות גדולה מהחזרה של הקבוצה לאירופה והקהל בבריטניה סטדיום נחשב לאחד מהקולניים באנגליה וזכה למחמאות רבות מאז שהקבוצה חזרה לפרמיירליג. כל אלו וגם העובדה שרק לפני שבועיים סטוק סחטה מצ'לסי תיקו ביתיף מצביעים על משוכה לא קלה מבחינת מכבי תל אביב.


מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully