וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הדו"ח על המשט נדחה שוב לבקשת ישראל

האו"ם אמור היה לפרסם את דו"ח ועדת פאלמר לבדיקת אירועי "משט המרמרה" מחר, אך הפרסום נדחה בעשרה ימים נוספים לאחר שכבר נדחה בעבר. טורקיה: "בניגוד לפרסומים, ישראל דרשה הדחייה"

האו"ם דחה שוב, בעשרה ימים, את פרסומו של דו"ח ועדת פאלמר לבחינת אירועי המשט לעזה במאי 2010, שהיה אמור להתפרסם מחר. דובר משרד החוץ הטורקי, סלקוק אונל, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, כי הדבר נעשה לבקשת ישראל.

עוד על המשבר ביחסי ישראל-טורקיה
טורקיה: "לא נשקם היחסים עם ישראל ללא התנצלות"
קלינטון ביקשה התנצלות בפני טורקיה - נתניהו סירב
"נתניהו חזר בו מהסכם פיוס עם טורקיה"

"בדומה לבקשה הקודמת לדחייה, גם הבקשה הזו הוגשה על ידי ישראל", אמר אונל והכחיש את הדיווחים בכלי תקשורת ישראלים לפיהם טורקיה היא זו שביקשה את הדחייה. אמש פרסם העיתון הטורקי "הורייט" כי אנקרה מאיימת בניתוק הקשרים הכלכליים בין המדינות אם ישראל לא תתנצל ותשלם פיצויים למשפחות הרוגי המשט.

בתחילת חודש יולי האחרון טענו גורמים מדיניים בירושלים כי הדו"ח מפנה אצבע מאשימה הן על ישראל והן על טורקיה. מהנוסח שהגיע לידי גורמים מדיניים בישראל עולה, כי הדו"ח קובע שהסגר הימי שהטילה ישראל על עזה הוא חוקי לפי הקריטריונים של החוק הבינלאומי והאמנות הבינלאומיות. לפי החוק הבינלאומי, למדינה שמטילה סגר מותר ליירט כלי שיט שמפרים אותו.

טורקיה דורשת התנצלות, ישראל מסרבת

הדו"ח גם מותח ביקורת נוקבת על ארגון ה-IHH וביקורת עקיפה כלפי הממשלה באנקרה שסייעה למשט. הוועדה שיבחה את ישראל על כך שמינתה ועדה חיצונית בלתי תלויה לעומת הטורקים, שמינו ועדה ממשלתית. עם זאת, הוועדה מציינת בדו"ח כי הכוח שישראל הפעילה היה מופרז, אולם בתגובה ישראל השיבה שהיא יכולה לספק הסברים לכל מקרה.

ללא כל קשר לדו"ח, הצהיר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בשבוע שעבר כי לא יחול כל שיפור ביחסים בין ישראל למדינתו, עד שירושלים תתנצל על אירועי המשט לעזה ותפצה את משפחות ההרוגים. בשיחה עם כתבים בשבוע שעבר, הוסיף ארדואן כי תנאי נוסף לחידוש היחסים הדיפלומטיים במלואם הוא שישראל תסיר את "המצור מעל הפלסטינים". ארדואן הוסיף כי "מעכשיו, יש לנו מספר אפשרויות לעתיד. משפחות הקורבנות ינקטו בצעדים בנושא זה, וגם אנחנו ננקוט בצעדים".

קודם לכן פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר בפני ארצות הברית שישראל אינה מוכנה, בשלב זה, להתנצל על הריגת תשעה מנוסעי ספינת המרמרה, ועל עצירתה בכוח בלב ים בשנה שעברה למרות בקשתה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נתניהו אמר כי לפי שעה אין בכוונת ישראל להתנצל, וכי הוא ממתין לפרסום דו"ח ועדת פאלמר או לדו"ח של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully