וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס באשדוד: "תגובתנו לירי צריכה להיות מידתית"

יהושע בריינר

22.8.2011 / 12:26

נשיא המדינה הגיע לביקור בעיר מוכת הטילים ונפגש עם בני נוער מקומיים. "תגובתנו צריכה להיות שקולה. די כדי להגן על עצמנו, אך לא יותר מידי כדי להסלים את המצב" אמר פרס

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר היום (שני) בעיר אשדוד ונפגש עם בני נוער ועם בכירים בעירייה. פרס פתח את ביקורו בלשכת ראש העיר יחיאל לסרי ושיבח את המדיניות של הממשלה בעניין התגובה על ירי הרקטות. "תגובתנו צריכה להיות שקולה ומידתית", אמר פרס. "די כדי להגן על עצמנו, אך לא יותר מדי כדי להסלים את המצב. נעשה הכל כדי שהשקט יישאר. אנו רואים שגם הצד השני אינו מתלהב, שכן גם אם הוא יזרוק עוד כמה קטיושות, הוא יחטוף בחזרה. לאן זה מוביל? מה זה נותן לנו? אין כיבוש בעזה ואין למצב הזה שום נימוק, טעם או היגיון, אך עלינו לעמוד על המשמר".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
"בכירי חמאס מתחבאים מחשש שישראל תחסל אותם"
הערכה: ישראל תגיב באיפוק על הירי לעבר הדרום
"חמאס צריך להוכיח אם הוא באמת שולט בעזה"
"כיפת ברזל" יירטה 2 רקטות גראד סמוך לאשקלון

פרס הוסיף כי ישראל לא פתחה באש ואיננה אשמה בשגיאות חמאס: "צריך לזכור שכדי לעשות שלום או צדק חברתי צריך רוב, אך כדי לעשות טרור מספיק רק קומץ מטורפים, כמו אלה שביצעו את הפיגוע ביום חמישי, שכנראה קשורים לאל-קאעדה. אם חמאס יבחר לעשות טרור, אז גם הם ישלמו".

דבריו של פרס מצטרפים להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה בנוגע למצב המתוח בדרום לפיה, "הפסקת האש שהחמאס הצהיר עליה היא חד צדדית". במהלך ישיבה לילית, קיבלו השרים סקירה ממנה עלה כי לישראל לא היתה נגיעה בדבר והיא לא קיימה משא ומתן עם חמאס על הפסקת אש. "אנחנו עוקבים אחרי ההצהרה שלהם וישראל תפגע במי שינסה לפגוע בה, ובכלל זה גם הכלל הקובע שחוליות שייצפו מכוונות משוגרים – ייפגעו", החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט.

ההחלטה הגיעה לאחר שהפסקת האש עליה הכריז אתמול חמאס לא מומשה. 16 רקטות נורו לעבר יישובי הדרום אמש ובמהלך הלילה והפרו את השקט שהבטיחו בחמאס. הרקטות נפלו ברובן בשטחים פתוחים, ובמקרה אחד פגעה רקטה במבנה וגרמה לו נזק.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully