וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכירי חמאס מתחבאים מחשש שישראל תחסל אותם"

ניר יהב

22.8.2011 / 10:34

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח כי בכירי חמאס בדרג הצבאי והמדיני ירדו למחתרת מחשש לחייהם. במקביל, קבע הקבינט המדיני-ביטחוני כי הפסקת האש שחמאס הצהיר עליה היא חד-צדדית

בכירי חמאס מהדרג הצבאי והמדיני ברצועת עזה ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה להתנקש בחייהם – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון. מקורות בחמאס אמרו כי הוגבלו תנועותיהם של בכירים רבים, ביניהם של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ובכיר הארגון מחמוד א-זהאר וכן תוגברה סביבם האבטחה.

הדיווח עולה בקנה אחד עם החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הלילה. הקבינט קבע כי, "הפסקת האש שהחמאס הצהיר עליה היא חד צדדית". השרים קיבלו סקירה ממנה עלה כי לישראל לא היתה נגיעה בדבר והיא לא קיימה משא ומתן עם חמאס על הפסקת אש. "אנחנו עוקבים אחרי ההצהרה שלהם וישראל תפגע במי שינסה לפגוע בה, ובכלל זה גם הכלל הקובע שחוליות שייצפו מכוונות משוגרים – ייפגעו", החליטו ראש הממשלה ושרי הקבינט.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
הערכה: ישראל תגיב באיפוק על הירי לעבר הדרום
"חמאס צריך להוכיח אם הוא באמת שולט בעזה"
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון

בתוך כך, גורמים בכירים בחמאס אמרו לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי חמאס מעוניין בהפסקת אש. "העברנו לישראל מסר דרך מצרים, לפיו אנו מחויבים להפסקת האש. חמאס קיים מגעים עם כל הפלגים הפלסטינים בעזה ללא יוצא מהכלל שהביעו רצון לרגיעה. גם הג'יהאד האיסלמי הביע נכונות לרגיעה אך בשטח הוא לא מילא אחריה לגמרי. היישום בפועל לא נעשה בלחיצת כפתור".

סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי אמר לעיתון כי ארגונו אינו מעוניין בהסלמה. "יחד עם זאת, איננו יכולים לראות את המשך המתקפות הישראליות על עמנו הפלסטיני", הוסיף. "מה שחשוב כעת הוא שישראל תפסיק את מתקפותיה. הם רוצים לכפות עלינו משוואה אך אנו לא ניכנע לה. אנו ארגון התנגדות ולא מדינה. ישראל רוצה לכפות עלינו כניעה ולא רגיעה הדדית. כל מתקפה ישראלית תיענה בתגובה מצדנו".

גורם מצרי בכיר שלל את האפשרות שישראל תכבוש את עזה והעריך כי תוך כמה שעות יסתיים סבב האלימות הנוכחי. יחד עם זאת, הבהיר כי לא מן הנמנע שישראל תנחית מהלומה על הרצועה: "הישראלים אמרו לנו שאם חמאס לא יצליח להשתלט על עזה, הם ינחיתו מכה".

פנחס וולף בהכנת הידיעה פנחס וולף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully