וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למורדים? חגיגות בלוב, בני קדאפי נתפסו

המורדים הודיעו כי השתלטו על הבירה טריפולי, למעט מעוזו של השליט בבאב אל-עזיזיה. שני בניו של קדאפי, מוחמד וסייף אל-איסלם נלכדו בידי המורדים. העולם מביע תמיכה, גם חמאס מברך

המורדים בשלטונו של שליט לוב, מועמר קדאפי, נכנסו הלילה (שני) לבירת המדינה טריפולי והשתלטו על רובה. לפי שעה השתלטו המורדים על העיר כולה מלבד באב אל-עזיזיה, מעוזו האחרון של קדאפי – כך דיווחה רשת החדשות סקיי. מאות בני אדם חוגגים ברגעים אלה בכיכר הירוקה (GREEN SQUARE) בעיר את ניצחונם על שלטון העריצות ששרר במדינה במשך שנים רבות. הם מניפים את דגלי האופוזיציה ויורים באוויר כסימן לניצחון בעימות מול כוחותיו של קדאפי.

מלחמת האזרחים בלוב - כותרות אחרונות:
קדאפי: "אשאר בטריפולי עד המוות"
שדרנית בלוב שלפה נשק בשידור: "או שאהרוג או שאהרג"
לוב: קרבות בין המורדים לכוחות הביטחון בטריפולי
לוב: המורדים צרים על טריפולי; קדאפי ירה סקאד

עוד דווח ברשת, כי בנו של מועמר קדאפי, סייף אל-איסלם, נתפס על ידי כוחות המורדים. "אנו מאשרים את המידע כי סייף אל איסלם נתפס על ידי המורדים. נתנו הוראות לטפל בו היטב, כדי שנוכל להעמידו לדין", אמר דובר המורדים. גם בנו הבכור של שליט לוב, מוחמד, הסגיר עצמו הלילה לכוחות המורדים. במקביל, שומריו של קדאפי נכנעו לכוחות המורדים והניחו את נשקם.

המורדים בלוב חוגגים ניצחון בטריפולי. רויטרס, רויטרס
המורדים חוגגים את ההשתלטות על טריפולי/רויטרס, רויטרס

על רקע זה הודיע ראש מועצת המורדים, מוסטאפה עבד אל-ג'ליל, בראיון לרשת אל-ערבייה כי כוחות המורדים מוכנים להניח את נשקם אם קדאפי יודיע על עזיבתו. הוא הוסיף כי המורדים מוכנים לאפשר לקדאפי ולמשפחתו יציאה בטוחה מהמדינה במקרה זה.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה מוקדם יותר כי גם כוחות נאט"ו משתתפים בקרב על טריפולי, וכי מטוסי קרב מטעם הברית הצפון-אטלנטית הפציצו את מתחם הבונקר בו שוהה קדאפי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתבים זרים תופסים מחסה במלון בטריפולי. רויטרס, רויטרס
עיתונאים זרים תופסים מחסה במלון בטריפולי, הלילה/רויטרס, רויטרס

קדאפי מצידו, מסרב בינתיים להיכנע. בהודעה מוקלטת ששודרה הלילה בטלוויזיה המקומית אמר שליט המדינה כי "חובתם של כל אזרחי לוב להגן על טריפולי מתקיפת המורדים. זו שאלה של חיים או מוות". אמש שודרה הקלטה דומה, בעת שכוחות המורדים נכנסו לעיר.

העולם תומך: "התכוננו לעידן שאחרי קדאפי"

התגובות לאירועים האחרונים בלוב לא איחרו להגיע. הברית הצפון אטלנטית, נאט"ו, הודיעה הלילה כי תמשיך לאכוף את המנדט של חברות הברית להגן על אזרחי לוב. "לכל הצדדים בעימות יש אחריות להגן על אזרחים", אמרה דוברת נאט"ו, אואנה לונגסקו, "אם נבחין כי נערכות תקיפות נגד אזרחים, נמשיך לאכוף את המנדט".

אחת החברות הבכירות בברית, צרפת, ביקשה לאשרר היום את תמיכתה במורדים. בהודעה שפרסם הנשיא ניקולא סרקוזי נכתב כי "ברגע הזה, שעת ההכרעה בטריפולי וברחבי לוב, הנשיא מצדיע למורדים על אומץ לבם. צרפת מבקשת להביע שוב תמיכתה המלאה במורדים, הלוחמים כדי להשתחרר מעול הדיכוי והדיקטטורה".

הודעה שהוציאה מחלקת המדינה האמריקאית קראה למנהיגי המורדים בלוב לבנות תכנית מקיפה לעידן שאחרי נפילתו הצפויה של קדאפי. "ימי קדאפי ספורים", נאמר בהודעה. "אנחנו מעודדים את מנהיגי המורדים לפעול ולחזק את החברה הלובית על כל חלקיה ולהתכונן לעידן שאחרי קדאפי". בהודעה מקבילה שיצאה מלשכת ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, נכתב כי "ברור מהאירועים האחרונים בלוב שסופו של קדאפי קרוב. הוא פשע נגד אזרחי לוב ולכן הוא חייב ללכת עכשיו בכדי למנוע כל סבל נוסף מהעם הלובי".

(עדכון ראשון: 00:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully