וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: "חמאס אינו מעוניין בהסלמה"

למרות הפיגועים אתמול ומטח הרקטות ליישובי הדרום הבוקר, ממנו נפצעו 6 אנשים, מעריכים בצה"ל כי בחמאס לא מעוניינים בסיבוב אלים נוסף, אך מדגישים: "כל תקיפה תיענה בתגובה"

רויטרס

(צילום: רויטרס ושי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

"חמאס הוא הריבון ברצועת עזה ולכן אחרי שתקפנו את ראשי וועדות ההתנגדות ששלחו את המחבלים לפיגוע בכביש 12, הותקפו יעדי חמאס". כך אומר הבוקר (שישי) גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "אין לנו כוונה להישאר אילמים אל מול התקפות הטרור הנפשעות נגד אזרחי מדינת ישראל, אך שקט ייענה בשקט".

במערכת הביטחון מעריכים הבוקר כי אין בכוונת חמאס להסלים את המצב לאורך רצועת עזה וכי שיגורי הרקטות הבוקר לעבר באר-שבע, יישובי עוטף עזה, אשדוד וגן יבנה עשויים להיפסק במהלך היממה הקרובה. הגורם הוסיף כי "אם המצב יימשך, צה"ל ידע להגיב במדורג על כל תוקפנות של ארגוני הטרור. לא נראה בשלב הנוכחי כי חמאס מעוניין בהמשך השיגורים שידרדרו את הגזרה לסיבוב אלים נוסף".

עוד על ההסלמה בדרום:
6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר בית באשדוד
תקיפות צה"ל בעזה נמשכות; הפלסטינים: בן 13 נהרג
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

גורם צבאי בכיר מפיקוד דרום מסר כי הסריקות באזור הפיגוע נמשכו עם אור ראשון כדי לשלול אפשרות שהמחבלים הותירו מטעני חבלה נוספים בשטח ועל מנת לבדוק באופן סופי שלא נותרו מחבלים בגזרה. קצינים מפיקוד דרום, אמרו כי האירועים הקשים על הגבול מחייבים חשיבה מחודשת בהיערכות צה"ל כדי להתמודד עם האיומים העתידיים. אחד הקצינים אמר כי "מדובר בדיונים ברמה המטכ"לית ומעלה ולא בהכרח ברמת האוגדה. אין ספק שצריך להאיץ את בניית הגדר אבל יש צורך משמעותי בכוח אדם ואמצעי איסוף רבים יותר".

בתגובה לשיגור הרקטות ולפיגוע המשולב אתמול בדרום, המשיך הלילה צה"ל לתקוף ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי שבעה יעדים ברחבי רצועת עזה הותקפו: בצפון הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור ומחסן לייצור אמצעי לחימה, ובדרום הרצועה הותקפו שתי מנהרות הברחה, מנהרת טרור ומוקד פעילות טרור. עוד צוין כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה באחת מהמטרות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully