וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין האחראים לפיגוע שחוסלו: מעורבים בחטיפת שליט

שישה פלסטינים נהרגו בתגובת ישראל למתקפת הטרור המשולבת באזור אילת. בין ההרוגים: מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות. לפי מערכת הביטחון, 4 מההרוגים עסקו בטרור

במערכת הביטחון התייחסו אמש (חמישי) בסיפוק לחיסולם של בכירי ועדות ההתנגדות, במהלך תקיפת צה"ל ברפיח בדרום הרצועה. בתגובה הראשונה של ישראל למתקפת הטרור המשולבת, שבה נרצחו שבעה ישראלים ונפצעו 29, נהרגו שישה פלסטינים.

בתקיפה המשותפת לשירות הביטחון הכללי וחיל האוויר נהרג מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב. כמו כן נהרגו בתקיפה חאלד שעת - אחד מהמפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות ברצועה ושני בכירים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות - "חטיבות סלאח א-דין": עימאד חמאד וחמאד מסרי. בנוסף, נהרגו בתקיפה אזרח פלסטיני בשם עימאד נאסר ופעוט בן שנתיים, מאלק שעת'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה מעורב בניהול כלל הפעילות הצבאית של הארגון ברצועה". כמאל נירב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון מציינים כי "כמאל נירב, ששימש כראש ארגון ועדות ההתנגדות ברצועה, היה מעורב בניהול כלל הפעילות הצבאית של הארגון ברצועה". בנוגע לעימאד חמאד, תושב רפיח בן 40, אומרים במערכת הביטחון כי הוא היה "האחראי הצבאי של הארגון ברצועה, מעורב בצירי פיגוע רבים, בהם פיגוע חטיפתו של החייל גלעד שליט, שילוח מפגעים מתאבדים לישראל, פעילות צבאית נגד כוחות צה"ל באזור הגבול עם רצועת עזה וביצוע ירי רקטי לעבר ישראל". במערכת הביטחון מציינים כי חמאד היה "הגורם הישיר של הפיגוע שבוצע בבוקר באזור גבול ישראל-מצרים".

חאלד שעת, תושב רפיח בן 32, שנחשב לבכיר בהנהגה הצבאית של הארגון, היה מעורב לפי מערכת הביטחון "בפעילות צבאית רבה נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל. במהלך השנה האחרונה הוא ניהל באופן ישיר ירי רקטות לעבר מדינת ישראל, והיה מעורב ישיר בפיגוע היום".

ההרוג הרביעי בתקיפה שהשתייך לוועדות ההתנגדות הוא חאלד מסרי, תושב רפיח בן 26, שהיה פעיל בכיר בארגון. במערכת הביטחון מציינים כי הוא היה "מעורב בפיגוע חטיפת החייל גלעד שליט, עמד מאחורי מספר רב של פיגועים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל באזור רצועת עזה ובמרחב סיני".

עוד אמרו אמש במערכת הביטחון כי "מדובר בארגון אשר ביצע במהלך השנה האחרונה מספר ניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל ואזרחים ישראלים באזור עוטף עזה. יש לציין כי פעילי הארגון היו מעורבים בפיגוע חטיפתו של החייל גלעד שליט. הפעילים שנהרגו בתקיפה היו מעורבים בניהול ישיר של הפיגוע המורכב שבוצע היום".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס מוקדם יותר אתמול לפעולה הישראלית בעזה. בתדרוך שקיים בקריה בתל אביב, אמר נתניהו כי "כולנו היינו עדים היום לניסיון לעלות מדרגה בחזית הטרור, על ידי התקפות מסיני. אם יש מישהו שחושב שישראל תשלים עם זה, הוא טועה. כשפוגעים באזרחי ישראל, אנחנו מגיבים מיד ובעוצמה. נגבה מחיר כבד מאוד מראשי הטרור. אני מבקש לשבח את אלה שלחמו במחבלים ובכך מנעו אסון כבד יותר. האנשים שנתנו את ההוראה לרצוח את אזרחינו, אינם עוד בחיים".

(עדכון ראשון- 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully