וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק האשים: אסד מבצע פשעים נגד בני עמו"

ניר יהב

17.8.2011 / 19:38

אחד ממקורבי נשיא מצרים המודח - שעומד בימים אלו לדין על הרג מפגינים - אמר לעיתון מצרי כי מובארק אמר שעל נשיא סוריה "להיענות לרצון העם ולהתפטר". האו"ם מפנה כוח אדם מסוריה

ביקורת מכיוון לא צפוי: העיתון המצרי "אל-גומהוריה" ציטט היום (רביעי) גורם המקורב לנשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, שאמר כי מובארק סבור שנשיא סוריה, בשאר אסד, "מבצע פשעים נגד עמו" וכי "עליו להיענות לרצון העם ולהתפטר מתפקידו". המקור סיפר עוד כי מובארק - שכזכור, עומד בעצמו לדין בימים אלו, הין היתר על הרג מפגינים לא חמושים - נכנס לדיכאון לאחר שפרקליט המדינה הורה לקחת לו את מאבטחיו האישיים כשהועבר לבית החולים בקהיר. המאבטחים שמרו עליו מאז שהודח בפברואר השנה.

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
האו"ם: אלפים נמלטים מלאטקייה; סוריה: "שקרים"
סוריה: אוניות של אסד מפגיזות עיר נמל, 21 נהרגו
הטבעת סביב סוריה מתהדקת: אובמה ומלך סעודיה שוחחו
סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: "די לדיכוי האלים"

הביקורת ממצרים הגיעה לאחר שורה ארוכה של מדינות שמתחו ביקורת על התנהלותו של אסד ואף הטילו סנקציות עליו ועל בכירים סורים נוספים, בהם מתבלטת טורקיה, שהיום שוב התריעה כי היא מעניקה לאסד "הזדמנות אחרונה" - אך נראה כי הביקורת אינה מפריעה לנשיא סוריה, שבינתיים ממשיך לטבוח במפגינים נגדו. עדי ראייה דיווחו היום לרשת "אל-ערבייה" כי 50 טנקים של צבא סוריה מפגיזים את העיירה אל-חולה הסמוכה לעיר חומס. לפי שעה, טרם דווח על נפגעים.

בעקבות המשך האלימות במדינה הודיע היום האו"ם כי החזיר מסוריה סגל הנחשב כלא חיוני ונמצא במדינה. המתאם המיוחד של האו"ם בלבנון, מייקל וויליאמס, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 26 אנשי הסגל הבינלאומי ה"לא חיוני" ומשפחותיהם עזבו את סוריה.

וויליאמס הוסיף כי הוא "מאוד מודאג" מהמצב בעיר לאטקייה, שם דיווחו המפגינים נגד השלטון כי נהרגו בימים האחרונים 36 אזרחים בתקיפת כוחותיו של הנשיא, בשאר אסד. עם זאת, הטלוויזיה המקומית דיווחה כי הכוחות דווקא נסוגו מהעיר והאשימה "קבוצות טרוריסטיות" במתיחות השוררת בה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully