וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל שיש נדיר של הרקולס נחשף בחפירה ארכיאולוגית

פסלו של הגיבור המיתולוגי מיוון העתיקה, בגובה של כחצי מטר, נחשף בעבודות ארכיאולוגיות שנערכו בחרבת טרבנת, צפונית לעפולה. בחפירות נמצאו גם שרידי מבני מגורים ובריכה גדולה

בחפירות רשות העתיקות בחרבת טרבנת, סמוך לעפולה, נחשף פסל שיש נדיר, בגובה של כחצי מטר, של הגיבור המיתולוגי הרקולס, כך נמסר היום (שני) מרשות העתיקות. פסלו של הרקולס, בנו של האל זאוס הניחן בכוח פיזי עצום, מתאר אותו עם שרירים בולטים כשהוא נשען על אלה שעליה תלוי עור האריה הנמאי, אחד מיריביו של הגיבור.

בסיפורי המיתולוגיה היוונית מסופר על הרקולס, שנשלח לבצע 12 משימות מפרכות בכדי לכפר על הריגתם של אשתו ושלושת ילדיו במהלך התקף טירוף. תיאור 12 המשימות הוא מהאפוסים הבולטים במיתולוגיה היוונית, שהיווה השראה לאינספור יצירות אמנות בעת העתיקה ובכלל. עורו של האריה הנמאי האכזר, אותו נדרש הרקולס להרוג במשימתו הראשונה, תלוי על אלתו בפסל השיש שנחשף בחפירה.

החפירות בחרבת טרבנת, ישוב יהודי עתיק הנזכר אף בתלמוד הירושלמי, נערכות בעקבות חידושה בקרוב של רכבת העמק, בהתאם לחוק בישראל המחייב ביצוע חפירה ארכיאולוגית בכל אתר בו עומדות להתבצע עבודות תחבורה או תשתית. בחפירות באתר נתגלו, מלבד פסלו של הרקולס, גם שרידיהם של מבני מגורים, באר מים בנויה ובריכה גדולה, שכנראה הייתה חלק מבית מרחץ רומי.

עוד באותו נושא:
פעמון זהב מימי בית שני נמצא בחפירות בירושלים
חשד: ארכיאולוג מנשר שדד עתיקות סמוך לחיפה
חשש בירושלים: חשיפת חפירה ארכיאולוגית תצית מהומות
הכתובת היתה על הקיר: אלת המזל ביקרה בגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully