וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מובארק יתחדש ב-5 בספטמבר - בלי שידור חי

ניר יהב

15.8.2011 / 14:21

למרות דיווחים על שיפור בבריאותו, הגיע גם הפעם נשיא מצרים המודח לדיון באלונקה - ונראה מנמנם לסירוגין. בחוץ רגמו תומכיו ניידת של אל-ג'זירה. משפטו יאוחד עם משפט שר הפנים עאדלי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

משפטו של חוסני מובארק התחדש - ויוצא שוב להפסקה ארוכה. בתום יום הדיונים השני במשפטו של נשיא מצרים המודח, הודיע בצהריים (שני) השופט, אחמד רפעת, כי הדיון הבא במשפט יתקיים בעוד כשלושה שבועות, ב-5 בספטמבר. ההחלטה התקבלה בהמשך לבקשה אחד מפרקליטיו של מובארק, פריד א-דיב, שביקש לדחות את המשך הדיונים בגלל "החומר הרב" שעליו הוא צריך לעבור.

על פי החלטת השופט, משפטו של מובארק יאוחד עם משפטו של שר הפנים המודח חביב עאדלי, שנדחה לספטמבר כבר בדיון שנערך אתמול. עוד הודיע השופט כי מעתה, יפסיקו השידורים החיים מאולם הדיונים - אף שלפני המשפט הובטח לציבור במצרים כי כל הדיונים יועברו בשידור חי.

מובארק בכלוב הנאשמים - כותרות אחרונות בוואלה!:
מובארק: "לא ברחתי ממצרים כי לא עשיתי שום טעות"
מובארק לבית המשפט: "אני כופר בכל האישומים"
העיתונות הערבית: "מובארק בכלוב - רגע מכונן"
אחרי 30 שנה: שלטון מובארק בתמונות

משידורי הטלוויזיה המצרית - נשיא מצרים המודח חוסני מובארק בדיון השני במשפטו, קהיר, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
מובארק, היום בבית המשפט/רויטרס

מובארק הונחת הונחת לפני הצהריים במסוק בבניין האקדמיה המשטרתית שבפאתי קהיר, שם נפתח הדיון השני במשפטו. הנשיא לשעבר הוטס מבית הבית החולים בו אושפז לאחר כמה התקפי לב שעבר. בניגוד לדיווחים בתקשורת המצרית, לפיהם הפעם יגיע מובארק לדיון בכסא גלגלים, לנוכח שיפור במצבו הבריאותי, הוא נראה שוב שכוב באלונקה, כמו בדיון הפתיחה במשפט לפני 12 יום.

משידורי הטלוויזיה המצרית - נשיא מצרים המודח חוסני מובארק בדיון השני במשפטו, קהיר, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
מובארק מנמנם בדיון, מחט האינפוזיה נעוצה בידו/רויטרס

יחד עם מובארק הוכנסו לכלוב הנשאמים גם שני בניו, גמאל ועלא, הניצבים לפניו ומגוננים עליו מהצלמים, ספרי קוראן בידיהם. בצילומי הטלוויזיה המצרית, נראה מובארק עוצם את עיניו ומנמנם בזמן שהוכנס לאולם. גם במהלך הדיון, הוא נראה מנומנם ופותח מפעם לפעם את עיניו. בזרועו נעוצה מחט של אינפוזיה.

כמו בדיון הראשון במשפט, גם היום פרצו מחוץ לאולם עימותים בין תומכיו של מובארק ומתנגדיו, המיידים אבנים אלו על אלו. כמה מפגינים מתומכי מובארק אף רגמו באבנים ניידת שידור של רשת "אל-ג'זירה", במחאה על הסיקור האוהד, לטענתם, של המהפכה שהובילה להדחתו. כוחות הביטחון המצרים פועלים להרגעת הרוחות במקום. לפי דיווח אל-ג'זירה, במקום ישנם כמה פצועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלא וגמאל מובארק מגינים על אביהם מהצלמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא שהודח ב-11 בפברואר, בתום הפיכה עממית, מואשם בין היתר ברצח בכוונה תחילה, בגין מתן הוראה לירות במפגינים לא חמושים, כמו גם בקבלת שוחד, במעילה בכספי ציבור ובהשתלטות על נכסי מדינה. בדיון הפתיחה הבהיר מובארק כי הוא כופר בכל האישומים.

הדיון היום הוקדש בינתיים ברובו לדרישות שונות של עורכי דין המייצגים את משפחות קורבנות המהומות במצרים. בין היתר, נדונה דרישה שלהם להפריד בין אישומי השחיתות של מובארק לאישומי הרצח, ולאחד את אישומי הרצח עם האישומים נגד שר הפנים לשעבר חביב עאדלי ושישה מעוזריו במשטרה - שהתקבלה לבסוף.

משידורי הטלוויזיה המצרית - נשיא מצרים המודח חוסני מובארק בדיון השני במשפטו, קהיר, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
מובארק מוכנס לאולם על האלונקה/רויטרס

השופט אחמד רפעת הביע היום מורת רוח מרובה מהכמות הגדולה של עורכי דין שונים המופיעים בפניו, "יותר מ-100", כדבריו, ונאלץ להפסיק את הדיון כמה פעמים בשל המהומה שיצרו עורכי הדין הרבים.

סנגורו של מובארק הגיש לבית המשפט מסמך ובו שורה של דרישות, שאינן שלא כוללות בקשה לזמן את ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ואת סגן הנשיא לשעבר עומאר סלימאן למתן עדות במהלך המשפט - אף שהם הופיעו ברשימת העדים הראשונית.

מובארק הבטיח "לחשוף הפתעות"

ערב פתיחת הדיון השני, ביקש סנגורו של מובארק, פריד א-דיב, מהשופט לזמן במהלך הדיונים 1,600 עדים, ביניהם בכירים בצבא. על פי הדיווחים אתמול במצרים, "מובארק יחשוף הפתעות במהלך המשפט".

התפרעויות ועימותים בין תומכי מובארק ומתנגדיו מחוץ לאולם אקדמיית המשטרה בפאתי קהיר בו מתנהל משפטו, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
העימותים בין תומכי מובארק למתנגדיו, מחוץ לאולם בית המשפט/רויטרס

העיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי מובארק אמר למבקריו בבית החולים כי לא הורה לירות אש חיה על מפגינים. "הדבר היחיד שביקשתי משר הפנים עאדלי הוא להשתלט על האנרכיה", צוטט. על פי הדיווח, מובארק הבטיח למבקריו "לחשוף הפתעות" במהלך המשפט, הנוגעות לצלפים שהרגו מפגינים, "ומי השרים שעומדים מאחורי הצבתם במקום ושהעבירו מידע שקרי ללשכת הנשיא".

מאז שהודח ועד שהחל משפטו ב-3 באוגוסט, שהה מובארק בבית החולים בשארם א-שייח'. כשהחל משפטו הוא הועבר במסוק לקהיר ומאז הוא שוהה בבית חולים צבאי בבירה. על פי דיווחים שונים שפורסמו במצרים, מצבו הבריאותי השתפר בתקופה זו והוא מקבל אורחים רבים, להם אמר בין היתר כי לא נמלט ממצרים משום ש"לא ביצע שום טעות".

עדכון ראשון: 11:18

מפגין מחוץ לאולם בו מתקיים משפטו של חוסני מובארק, קורא להוציאו להורג ואוחז בחבל תלייה, 14 באוגוסט 2011. AP Photo/Khalil Hamra, AP
מפגין קורא להוציא את מובארק להורג בתלייה, מחוץ לאולם בית המשפט/AP, AP Photo/Khalil Hamra

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully