וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"

על רקע הכרזת הפלסטינים כי בכוונתם לפנות לאו"ם ב-20 בספטמבר, במערכת הביטחון לא לוקחים סיכונים ונערכים לתקופה "נפיצה": "כל אירוע יכול להוביל להסלמה, אפילו פינוי מגרון"

במערכת הביטחון קיימו הבוקר (ראשון) דיונים בעניין הצהרתו של שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מליכי, לפיה הרשות הפלסטינית תגיש את בקשתה להכרה במדינה מצד עצרת האו"ם ב-20 בספטמבר. גורמים במערכת הביטחון מציינים כי בימים הקרובים מדינת ישראל תיכנס ל"מרחב רגישות": גורם ביטחוני בכיר אמר כי "בהערכות המצב ישנן מספר אפשרויות לקראת ספטמבר. ברור שה-20 לחודש, יום הגשת הבקשה, יהיה יום רגיש – אבל החל מהשבוע הבא אנחנו נכנסים למרחב התלקחות, שבו כל אירוע יכול להוביל להסלמה. אפילו אירועים כמו פינוי המאחז מגרון".

כיצד על ישראל להערך להכרזה על מדינה פלסטינית? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מחכים לספטמבר - כותרות אחרונות
גורמים בי-ם על הודעת הפלסטינים: ”צפוי ומצער”
לקראת ספטמבר: הרמטכ”ל ”הקפיץ” את חטיבת בנימין
ברשות מבטיחים: ”נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר”


"פעולות 'תג מחיר' אלימות של המתנחלים נגד הפלסטינים עלולות להצית את האזור", המשיך הגורם. "אירועי ספטמבר ידרשו מכולנו לנהוג באיפוק ובחוכמה, ולדחות פעולות שניתן לבצע אותן בעתיד הקרוב". בצה"ל ובמערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הפעילות המתרחבת של חמ"ל 194, מרכז העצבים הפלסטיני של "צעדת המיליון" המתוכננת ברחבי העולם ב-20 בספטמבר.

יום הנכבה: עימותים אלימים בין שוטרים לפלסטינים. רויטרס, גדעון צנטנר,
"כל אירוע יכול להוביל להסלמה". הפגנות באירועי יום הנכבה/רויטרס, גדעון צנטנר

לדברי גורמים במערכת הביטחון, "הפלסטינים מתכננים את הצעדות בגדה המערבית בתוך הערים וברחבי שגרירויות. זה יהיה יום מתוח מאוד. ההערכה כרגע היא שזה לא יגלוש לאלימות והכל יהיה בשליטה. אבל אף אחד לא מבטיח שההמון, שלא יבין מה משמעות התהליך המדינה, יקבל באכזבה את התגובות בעולם ויצעד לכיוון המחסומים כדי לבצע פרובוקציות. זו הערכה בסבירות נמוכה. אנחנו נערכים גם לאירוע קטן שידליק את ההמון, ולא חסרים כאלה".

עוד מלמדים הגורמים, כי שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח בימים האחרונים עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, וראש ממשלתו, סאלם פיאד, במטרה להפיג את המתח ולצנן את האווירה שבין הצדדים. "לאף אחד מהצדדים אין הרי רצון לחמם את האווירה", הדגיש אחד מהם.

אהוד ברק ואבו מאזן אילוסטרציה. תקשורת שר הביטחון, רויטרס
שוחחו כדי להפיג את המתח. ברק ואבו מאזן/רויטרס, תקשורת שר הביטחון

עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי עדיין קיימת אפשרות לביטול ההכרזה, במידה ויחל משא ומתן חשאי בין ישראל לפלסטינים. בישראל מתייחסים בביטול מסוים להצהרה הפלסטינית, וגורם ביטחוני בכיר מעריך כי מטרת ההצהרה הפלסטינית, לפחות עבור אבו מאזן, היא סמלית בעיקרה: "אבו מאזן סופר את ימיו לאחר כנשיא הרשות. הוא מנסה לשרטט את ההיסטוריה, גם אם לא ייצא מהמהלך של ההכרזה שום דבר. אבו מאזן הולך על מודל 'הרצל על המרפסת'. הוא רוצה להיזכר כמנהיג הראשןו שהגיש את הבקשה. הוא רוצה שככה יזכור אותו הרחוב הפלסטיני, שבעצמו לא יודע מה המשמעויות של בקשה לאו"ם".

כיצד צריכה ישראל להערך להכרזה הפלסטינית? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully