וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אוניות של אסד מפגיזות עיר נמל, 21 נהרגו

ניר יהב

14.8.2011 / 15:26

צבא סוריה סימן את היעד הבא - עיר הנמל הגדולה לאטקייה, בה נערכו הפגנות רבות נגד השלטון, מותקפת מכמה כיוונים בידי טנקים וספינות. "צלפים נמצאים על הגגות ויורים לכל עבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטוני חובבים מיוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בפעם הקודמת שעיר הנמל לאטקייה שבצפון סוריה הופגזה מהים, היו אלה אוניות של חיל הים הישראלי שהפגיזו אותה ב-1973. הבוקר (ראשון) זה קורה שוב - אך הפעם, באופן כמעט סוריאליסטי, מגיעה ההפגזה מאוניות של חיל הים הסורי, במסגרת מאמציו של הצבא למגר את התקוממותם של גורמים בעיר נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. רק אתמול התפרסם בבריטניה דיווח על כך שאירן מקימה בסיס לצבא סוריה בעיר, שבה נמצא הנמל העיקרי של חיל הים הסורי.

פעילי זכויות אדם ועדי ראייה דיווחו הבוקר (ראשון) כי לפחות 21 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בעיר החוף, בה נערכו במהלך חודשי ההתקוממות הפגנות גדולות נגד השלטון. על פי הדיווח, התקיפה כוונה לשכונת רמל שבדרום העיר ולמחנה הפליטים רמל. "כוחות הביטחון פושטים על לאטקייה מכמה כיוונים. קשה לזהות מי הם ההרוגים בשל המשך הירי", הוסיפו גורמים במרכז הסורי לזכויות אדם. "צלפים של הצבא נמצאים על הגגות ויורים לכל עבר".

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
הטבעת סביב סוריה מתהדקת: אובמה ומלך סעודיה שוחחו
גורמים בטורקיה: "לא שוללים התערבות בסוריה"
דו"חות מודיעין: "אירן תקים בסיס לצבא סוריה בלאטקייה"
יום שישי: אלפים יצאו לרחובות, מפגינים נורו למוות

הפגנה נגד השלטון בעיר לאטקייה, סוריה, 8 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים נגד השלטון בלאטקייה, באפריל האחרון/רויטרס

עדי ראייה דיווחו עוד כי הדי פיצוצים עזים נשמעים בשכונת מסבח א-שעב הסמוכה לשכונת רמל. המרכז לזכויות אדם דיווח גם על ירי מסיבי בכניסות לשכונות הנצורות בסמוך לשכונת רמל, בהן עין א-תמרה, בוסתאן א-סמכה, בוסתאן חמימי וסכנתורי. "יש דיווחים על ילד שנפצע מאש כוחות הביטחון בשכונות אלו", נמסר.

המרכז לזכויות אדם דיווח עוד כי קווי התקשורת, האינטרנט והטלפון נותקו בכל השכונות בלאטקייה. על פי הדיווחים, 20 שריוניות סוריות, המלוות בטנקים ונגמ"שים, חנו בשכונת רמל, שם נערכה אתמול הפגנה גדולה נגד אסד. במקביל דווח על זרם רב של פליטים, בעיקר נשים וילדים, שעזבו את בתיהם בעיר.

כבר אתמול הוצבו טנקים וכלי שריון אחרים בפאתי העיר, וירו לעבר תושבים שהפגינו בה נגד הנשיא בשאר אסד. מהירי נהרגו לפחות שלושה אזרחים. מלבד זאת, היה אתמול יום יחסית פחות סוער בסוריה, ונמסר רק על עוד הרוג אחד מאש כוחות הביטחון, באזור העיר חומס. שלשום, שיום שישי, התקיימו כבכל שבוע הפגנות ענק נגד השלטון, בהן נהרגו לפחות 20 בני אדם מאש כוחות הביטחון, בין היתר בערים לאטקייה, חומס, חמה וחלב. הפגנת ענק נערכה בדומא, פרבר של הבירה דמשק, ובמסגרתה התקיימו הלוויות של הרוגים במהומות.

עדכון ראשון: 15:26

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully