וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל על מחאת גמלאי צה"ל: "העיתוי אינו נכון"

סגן הרמטכ”ל, יאיר נווה, הגיע למאהל המחאה של גמלאי צה”ל, חיזק את המפגינים והציע להם להיפגש עם הרמטכ”ל - אולם הדגיש כי בעיניו היו צריכים להמתין עם המאבק

סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, ביקר ביום חמישי האחרון באוהל המחאה שהקימה קבוצה של גמלאי צה"ל מול משרד הביטחון בתל אביב. בניגוד לנציגי משרד הביטחון, אשר לטענת הגמלאים מתעלמים מאוהל המחאה, קציני צה"ל עוצרים מידי יום ליד אוהל המחאה, לוחצים את ידי המפגינים, שנשארים במאהל במשך כל הזמן, ואומרים להם: "אתם נלחמים גם עבורנו – תמשיכו בכל הכוח, אסור לכם להישבר".

עשרות גמלאי צה"ל הצטרפו ביום שלישי האחרון אל שורת אוהלי המחאה בתל אביב. הגמלאים הציבו מאהל מול הכניסה למשרד הביטחון ומחנה מטכ"ל בדרך מנחם בגין, והודיעו כי הם מתכוונים ללון בו עד אשר משרד הביטחון ייענה לדרישתם להצמיד את הגמלה שלהם למדד יוקר המחיה. "אנחנו בהחלט דורשים צדק חברתי. נעשה לנו עוול גדול מאוד, עוול שנמשך כבר תקופה ארוכה", הסביר רס"ן במיל' אילן מעוז, מדוברי הקבוצה.

מעוז הוסיף כי "המצוקה של רבים מאוד מגמלאי צה"ל היא אמיתית ולכן המחאה שלנו נכונה". נציגי הגמלאים הסבירו עוד כי כעסם מופנה בעיקר למשרד הביטחון והעומד בראשו, השר אהוד ברק, זאת משום, שלטענתם, הוא מתעלם ממסמך ארוך ומפורט, המדגיש את השחיקה החריפה ממנה הם סובלים שנים רבות. המסמך נשלח אליו על ידי יועצם המשפטי, עורך הדין יוסי כץ.

"ממתכננים פעולות חריפות יותר"

האלוף נווה הינו הקצין הבכיר ביותר אשר הגיע עד כה למאהל, כאשר בעת ביקורו שהו במקום גם מספר קצינים בדימוס וביניהם סגני אלופים. סגן הרמטכ"ל התייחס לתיזמון של מחאת הגמלאים ואמר כי "העיתוי שלכם אינו כל כך טוב, מכיוון שמסביב המחאה החברתית תופסת תאוצה ומדברים על הקפאת תקציב הביטחון. מבחינתכם, היה טוב יותר לו הייתם מפגינים אחרי החגים".

בתגובה לכך אמר סא"ל בדימוס אורי גונן כי "את המשפט הזה שמענו לפני שנה. חיכינו לא רק אחרי החגים, אלא גם אחרי פסח ושום דבר לא קרה. בסרט הזה היינו כבר. היום אנחנו כבר מתכוננים לפעולות מחאה מסוג אחר- הרבה יותר מיליטנטיות". כמו כן, הוסיף גונן כי "אנחנו לא מפגינים נגד הרמטכ"ל או נגד הצבא. אנחנו מפגינים נגד שר הביטחון ואנשי משרדו אשר אינם נוטלים אחריות עלינו. רבים מאתנו הגיעו למסקנה שחייבים להחריף את הצעדים" .

"אני הייתי קונה פחות טנקים ומסיים את הפרשה"

נווה האזין לדברים וניסה לספק תגובה מעשית. "אני מכיר את התחשיבים והעלות הכוללת של גמלאי צה"ל, הייתי קונה פחות ארבעה טנקים ומסיים את הפרשה הזאת". בהמשך, הוא אף הציע לגמלאים להיפגש עם הרמטכ"ל, בני גנץ, ולשוחח עימו על מצוקתם. הקצינים נענו להצעתו בחיוב, ואף סיכמו כי לפני הפגישה עם הרמטכ"ל יקיימו פגישה מסודרת בלשכתו בנוכחות נציגי אנשי אגף כוח אדם ועם נציגות נבחרת של הגמלאים.

אל"מ בדימוס יהודה שפר, מבכירי חיל המודיעין ובעל תעודת הערכה מיוחדת על פעולה נועזת במלחמת יום הכיפורים, נכה צה"ל וממנהיגי אוהל המחאה, התייחס לביקור סגן הרמטכ"ל באוהל. "הביקור הזה עודד אותנו מאוד. הגענו למסקנה שאולי בלשכת הרמטכ"ל מעוניינים לחסל את החרפה הזאת ששמה קיפוח גמלאי צה"ל. ישנם מאות גמלאים שנמצאים תחת חרפת רעב, וזו לא סתם ססמה".

עוד בנושא:
מסתמן: תוספת של 800 מיליון שקלים לגמלאי צה"ל
הפנסיה הצה"לית מטביעה את תקציב הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully