וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים: לא ניגרר לפסים אלימים במאבק החברתי

10.8.2011 / 17:22

נציגי ארגונים ומאהל המחאה התכנסו כדי לגבש את מסמך העבודה שיוצג לנתניהו. יו"ר התאחדות הסטודנטים מבטיח לא למחזר את המראות מלונדון, אבל מציין: "נתניהו לא משדר שהוא רציני"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

נציגי התאחדות הסטודנטים, ארגוני חברתיים ונציגי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד התכנסו היום (רביעי) לישיבתם השבועית, במטרה להמשיך ולגבש מסמך עבודה שיוצג בשעת הכושר בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו – ובהחלט לא מול ועדת טרכטנברג. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, הבהיר בפתח הישיבה כי ההתאחדות אינה קשורה בשום אופן למיליונר היהודי דניאל אברמס, המזוהה עם השמאל, ואשר אמש פורסם כי מימן את הפגנת הענק ברחוב קפלן בתל אביב ביום שבת האחרון.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
האם המיליונר המזוהה עם השמאל תרם להפגנה בת”א?
המאהל שלי: הכירו את אנשי המאהל בכפר סבא
עמותות חברתיות: ”העניים יצטרפו למחאה עד החגים”

הערב תעלה ההתאחדות לאתר האינטרנט שלה את הפירוט המלא של הוצאותיה, ומקורות המימון הרלוונטיים למאבק. לדברי שמולי, ההתאחדות נערכת ל"מערכה ארוכה", ולכן הקימה לפני שלושה ימים מערך גיוס תרומות דרך האינטרנט. התרומה באתר מוגבלת לאלף שקלים כל אחת. כל סכום מעבר לסכום זה, מחויב בחתימתו של שמולי עצמו.

באשר לדיווחים לפיהם גורמים בהתאחדות הסטודנטים ניסו להזהיר את ראש הממשלה מפני ירידת המחאה לפסים אלימים, כפי שקורה בבריטניה בימים אלה, הבהיר שמולי כי לעולם לא יגרור את המאבק לאלימות: "אני לא אויב של ראש הממשלה, וכמו כל הארגונים החברתיים, אנחנו חותרים להידברות עם ראש הממשלה". לדבריו, "יש לנו ביקורת על אופן הקמתה של הוועדה שהקים נתניהו, אך בו בעת אני מכבד את החלטתו של ראש הממשלה להקמת הוועדה".

שמולי ציין עוד כי הוא מצפה מראש הממשלה למהלכים כנים ואמיתיים, אך ציין כי "זה לא מה שהוא משדר לנו. חוק הווד"לים עבר, מינהל המקרקעין התכנס הבוקר לדון בחלוקת קרקעות ליזמים – מהלך שנעשה מאחורי הגב של המאבק. אני מוכן להידברות, אבל קודם על הממשלה לא לעשות צעדים חד-צדדיים".

שמולי התייחס גם למשך הזמן שעוד צפוי למאבק, ואמר כי "אין שום סיבה שהמאבק הזה לא יימשך עוד זמן רב. זה לא מאבק לשם מאבק, אלא לשיפור רווחתם של תושבי המדינה. בשנים האחרונות שמענו יותר מדי את המשפט 'ככה זה'". פסח האוספטר, יו"ר תנועת "דרור ישראל" המייצגת את "הנוער העובד והלומד", אמר כי "עושה רושם שראש הממשלה לא מקבל את המסר שאנחנו מנסים להעביר לו. המסר מסרב לחלחל אל אנשיו". באשר לוועדת טרכטנברג אמר האוספטר כי "היינו מצפים מראש הממשלה להציב בפני הצוות שלושה יעדים: הצבת יעד מדיד לצמצום הפערים החברתיים בישראל, שימוש בעודפי תקציב ושינוי תמהיל המסים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully