וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות חוזרת: פגזים מצפון קוריאה נחתו בדרום

דווקא בתקופה של חידוש שיחות הפיוס לקראת חידוש שיחות הגרעין - נחתו שוב שישה פגזים של צבא הצפון סמוך לאי המחלוקת יאונג-פיאונג. דיווח: הצפון ניסה להתנקש בשר ההגנה של הדרום

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

שוב התחממות בחצי האי הקוריאני: אחרי קרוב לעשרה חודשים של שקט, נורו היום (רביעי) פגזי ארטילריה מצפון קוריאה, ונחתו סמוך לאי יאונג-פיאונג שבשטח הדרום - כך דיווחה הטלוויזיה בדרום קוריאה. הפגזים נחתו במים סמוך לאי, וצבא הדרום השיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי.

בדרום קוריאה טוענים כי שלוש נפילות נשמעו באזור, וכעבור כמה שעות נחתו באזור שלושה פגזים נוספים. עדיין לא ברור אם הפגזים אכן נחתו במים הטריטוריאלים של הדרום. האזור בו אירעה התקרית נמצא בשליטת הדרום, אך הריבונות עליו שנויה במחלוקת. האי ידע בעבר לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ובנובמבר שעבר נהרגו שם שלושה מתושבי הדרום בהפגזה של הצפון.

ההפגזה מגיעה אחרי דיווח מוקדם יותר בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ", לפיו צפון קוריאה ניסתה להתנקש בחייו של שר ההגנה של הדרום, קים קוואן-ג'ין. לפי הדיווח, המיוחס למקורות בממשל הדרום קוריאני, בסיאול התקבל מידע מודיעיני לפיו בצפון מעוניינים במותו של קים, הידוע בעמדותיו התקיפות כלפי הצפון. "אנחנו שומרים עליו בקפידה, בכל פעם שהוא יוצא מהמשרד", אמר מקור ביטחוני. מקור אחר הוסיף כי במנגנוני המודיעין מנסים כעת להעריך את חומרת האיום ואת מספר המתנקשים, ולהבין אם מדובר בקוריאנים או בשכירי חרב זרים ממדינה אחרת. לדבריו, ייתכן שהמתנקשים כבר נמצאים בשטח המדינה.

העימות הנוכחי מגיע דווקא כשנראה היה שהיחסים בין שתי הקוריאות משתפרים, בעקבות חידוש שיחות הפיוס בין המדינות בוועידת הביטחון באינדונזיה בחודש שעבר. רק בתחילת החודש הודיעה קוריאה הצפונית כי היא מסכימה להמשך שיחות שש המדינות, סביב פירוקה מנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully