וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותות חברתיות: "העניים יצטרפו למחאה עד החגים"

10.8.2011 / 12:17

מי שעמד בעבר בראש משרד הרווחה סבור שאלא אם כן ועדת טרכטנברג תפעל במהרה - הקושי להיערך לחגים יגרום לשכבות החלשות לזעוק. "עד כה הן נמנעו כי היו עסוקות בבעיות קיומיות"

החלשים בדרך: גל המחאה החברתית השוטף בימים אלה את המדינה נתפש בציבור כמחאתו של מעמד הביניים בעיקר, ולמרות גילויים ספציפיים, לעתים נדמה כי חסרה בו נוכחותן של השכבות החלשות בחברה. ד"ר יגאל בן שלום, יו"ר הארגון "מנהיגות אזרחית", ארגון הגג של העמותות והארגונים ללא כוונת רווח בישראל, הזהיר היום (רביעי) מפני הצטרפותן המסיבית של השכבות החלשות בחברה לגל המחאה, כבר בתקופת החגים הקרובה. "עד כה ראינו שהשכבות החלשות, מפאת מצבן הכלכלי הקשה, נמנעו מלקחת חלק במחאה מפני שהיו עסוקות בבעיות קיומיות".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
מפונקים? פופוליסטים? לא במאהל בשכונת התקווה
קול קורא לנדוד: האוהל שעובר ממאהל למאהל
ארקדי דוכין במחאת האוהלים: ”גם לי לא קל”


לדברי בן שלום, שכיהן בעבר כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי וכמנכ"ל משרד הרווחה, "במידה ולא תהיה הסכמה על תכנית יישומית וביצועית בסוף העבודה של ועדת טרכטנברג, הקושי הכלכלי האדיר של השכבות החלשות בהיערכות כלכלית לקראת החגים בתחילת השנה יוביל להצטרפותן המסיבית לגל המחאה". ד"ר בן שלום סבור כי ברגע האמת, אף שר בממשלה לא יסכים לקיצוץ משמעותי במשרדו – ומכאן נגזרות המשמעויות החריפות עבור השכבות החלשות.

קשיש מחטט בפח אשפה. רותם דרוב
"עד כה השכבות החלקות נמנעו מזה מפני שהיו עסוקות בבעיות קיומיות"/רותם דרוב

המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ערער את יציבותן הכלכלית של עמותות חברתיות רבות בישראל. חלקן נסגרו וחלקן עמדו בפני סגירה. נוכח משבר הרווחה באותם ימים, הוקמה הקרן לסיוע לעמותות בראשות שר הרווחה דאז, יצחק (בוז'י) הרצוג. לרשות הקרן הועמד תקציב שנתי בגובה 100 מיליון שקלים לשם תמיכה בעמותות. בשנת 2010, לעומת זאת, קוצץ התקציב לכדי 30 מיליון שקלים בלבד, וכבר בסוף חודש אוגוסט תסיים הקרן את פעילותה המתוכננת. ד"ר בן שלום סבור כי שר הרווחה, משה כחלון, חייב להורות על החייאתה של הקרן, ולשחזר את תקציב התמיכה לממדיו המקוריים, נוכח סכנת משבר כלכלי חדש, על רקע משבר דירוג האשראי האמריקני.

לקראת "כנס החירום של המגזר השלישי", שייערך היום, מציג "מנהיגות אזרחית" את רשימת הסוגיות המרכזיות המקשות על תפקוד העניים בישראל, ואשר יהוו את הבסיס לדרישות הארגונים מהממשלה במהלך הכנס. בין היתר, מונים בארגון את הביקוש ההולך וגובר לשירותי העמותות, המצב הכלכלי הקשה שלהן, החקיקה המיושנת שמגבילה ומונעת מהעמותות פיתוח כלכלי, ומנגנון מיסוי מעוות, לדברי "מנהיגות אזרחית": העמותות מחויבות במס על שכר עובדיהן בשיעור של 7.5%.

בכנס שייערך הערב בבית הסופר בתל אביב, צפויים לנכוח נציגיהם של למעלה מ- 150 עמותות בישראל. בין הדוברים בכנס יהיה גם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, נציג מחאת האוהלים ברוטשילד, וכן נציגיהם של עמותות מרכזיות, שיציגו תביעותיהם מממשלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully