וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: משרד הביטחון דרש תוספת, מופז טירפד

יו"ר ועדת חוץ וביטחון טען כי המשרד אינו פועל בשקיפות וכי הוא חייב מיליוני שקלים לתעשיות הביטחוניות. משרד הביטחון: "מופז הופך הוועדה בראשה הוא עומד לבמה של פוליטיקה זולה"

גורמים בכירים במשרד הביטחון הביעו תמיהה נוכח דבריו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה), שדחה אמש (ראשון) את בקשת המשרד לתוספת תקציב. מופז טען כי משרד הביטחון אינו פועל בשקיפות, וכי המשרד מבקש תוספת תקציב משמעותית כשהוא חייב מאות מיליוני שקלים לתעשיות הביטחוניות.

במשרד הביטחון מיהרו לדחות את טענותיו של מופז, וטענו כי אי אישור התקציב פוגע באופן ישיר בביטחון. "משרד הביטחון פועל על פי הנחיות הממשלה ולפי הוראות החוק", אמרו הגורמים. עוד נמסר כי "בעת אישור תקציב המדינה לשנת 2012-2011 סוכם עם משרדי ראש הממשלה והאוצר כי מעבר לתקציב המקורי יועברו סכומים נוספים למשרד הביטחון".

בנוגע לטענה כי משרד הביטחון אינו פועל בשקיפות, נמסר ממשרד הביטחון כי "טרם אישור תקציב המדינה בכנסת הוצגו לוועדה המשותפת לוועדת הכספים ולוועדת חוץ וביטחון כל סעיפי התקציב, ובכלל זה התוספות, והדבר הובא ופורסם בשקיפות מלאה בספר התקציב על ידי ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון". עוד נטען כי "הוועדה המשותפת אישרה את התקציב כולל התוספת".

גורם ביטחוני בכיר, אמר הערב כי "חבל שמופז הופך את ועדת חוץ וביטחון לבמה עבור פוליטיקה זולה וכלי שרת לקראת הפריימריז שלו בקדימה". לדבריו, "הציבור זוכר כיצד מופז כרמטכ"ל ושר ביטחון הביא את צה"ל לאחד מרגעי השפל הגדולים במלחמת לבנון השנייה, שפרצה חודשיים בלבד לאחר שסיים את תפקידו רב השנים".

כאמור, מופז דחה את בקשת משרד הביטחון לתוספת תקציבית של 620 מיליון שקלים. לדבריו, "ועדת חוץ וביטחון היא איננה חותמת לתרגילים ולחוסר השקיפות של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה. ההתנהלות הזו מנוגדת לחוק, זה לא עובר ככה וזה גם לא יעבור ככה בעתיד". מופז הוסיף כי "משרד הביטחון חייב כ-620 מיליון שקלים לתעשיות הביטחוניות, אך אין לו את המקורות לשלם, והוא בא לוועדה כדי לקבל תוספת עבור סעיפים אחרים לחלוטין. הסכום המבוקש הוא חלק משלושה מיליארד שקלים שאותם קיצצה הממשלה מתקציב הביטחון לשנת 2011, אך באותה נשימה אישרה בקריצה את העברתם שלא במסגרת ספר התקציב".

עוד בנושא:
משרדי האוצר והביטחון יזרימו 65 מיליון שקלים לתעש
אהרונוביץ’ זועם על דרישת ברק לקיצוצים במשטרה
תעש הודיעה למשרד הביטחון כי תפטר 500 עובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully