וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: רופאים מומחים חתמו על מכתבי התפטרות

אריאל נוי

7.8.2011 / 10:44

רופאים בכירים מבית החולים מאיר בכפר סבא הצטרפו למחאה שבה החלו מתמחים ממספר בתי חולים ברחבי הארץ, וחתמו על מכתבי התפטרות. נכון לעכשיו המכתבים עדיין לא הוגשו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

רופאים מומחים בכירים מבית החולים מאיר בכפר סבא, הצטרפו הבוקר (ראשון) למחאת הרופאים המתמחים והחלו לחתום על מכתבי התפטרות, שבשלב ראשון לא יוגשו אלא יופקדו בכספת במשרדי ועד הרופאים של בית החולים. ההחלטה התקבלה במהלך אספה שכינסו הבוקר הרופאים, כהבעת מחאה על חוסר שביעות רצונם מההסכם המתגבש בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר. מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "אקט המכתבים אינו נכון ואינו נחוץ בזמן שאנחנו עדיין מנהלים משא ומתן ולאחר שהושגה פריצת דרך משמעותית והיסטורית בשבוע שעבר".

יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, ד"ר צביקה קליין, אמר לוואלה! חדשות כי "הבוקר, בצעד חריג, כל הרופאים הבכירים חתמו על מכתבי ההתפטרות. בשלב זה אנחנו לא מגישים את המכתבים אלא מפקידים אותם בכספת הוועד ונשתמש בהם ברגע המתאים". גורמים בוועד מסרו עוד כי "למעשה שום דבר לא השתנה, ההסכם המתגבש לא טוב לנו, אנחנו עדיין רוצים להשפיע לפני שסוגרים וחותמים הסכמים עם משרד האוצר".

בנוסף, כ-100 רופאים בכירים וכן כ-100 מתמחים מבית החולים רמב"ם בחיפה, חתמו הבוקר על מכתבי התפטרות, בתום כנס חירום שנערך במוסד בעקבות ההסכם המתגבש עם האוצר. הרופאים החליטו להגיש בהמשך את המכתבים בצורה רשמית להנהלת בית החולים.

פרופ' רות גרשוני, מנהלת המחלקה לגנטיקה ברמב"ם, מסרה לוואלה חדשות: "לאחר 37 שנים במערכת הבריאות, הבנו הרופאים הבכירים שנעשה לנו עוול גדול. לא השכלנו להבין ולהשיג הישגים לאורך השנים הללו. אנחנו הרופאים הוא הסקטור הכי מקופח במשק. לפני 40 שנה שהתחלתי במערכת הבריאות המנהיגים שלי גרו באוהלים ובדירות צנועות. היום המנהיגים שלנו גרים במגדלי אקירוב. לא ייתכן שהתורניות שהיו לפני 40 שנה יישארו ללא שינוי. אני זוכרת אותם כטראומה רצינית לכל החיים".


מחאת הרופאים - הכותרות האחרונות:

המתמחים ימשיכו היום בהגשת מכתבי ההתפטרות
שלומית תמיר: למה התפטרתי מעבודתי כרופאה מתמחה
אידלמן: "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון"

בתוך כך, רופאים מתמחים צפויים להמשיך להגיש היום מכתבי התפטרות במחאה על ההסכם המסתמן. המתמחים טוענים כי ההסכם לא מציע פתרונות מספקים למצוקותיהם, בדגש על גובה שכרם. בין המתפטרים מתמחים בבית החולים איכילוב בתל אביב, בית החולים וולפסון בחולון, בית החולים הדסה בירושלים, בית החולים מאיר בכפר סבא, בית החולים הלל יפה בחדרה ובית החולים זיו בצפת. ההערכה היא שמדובר ברוב גורף של המתמחים במרבית בתי החולים.

בכך ישלימו המתמחים את המהלך שהחלו ביום חמישי, עם החלטתם להגיש את מכתבי ההתפטרות שהכינו מראש. חלקם הגישו את המכתבים עוד באותו היום, והיום ישלימו את המהלך אלו שכבר סיימו את עבודתם כשהתקבלה ההחלטה.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully