וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה הסורית: "המרד בחמה דוכא לגמרי"

אחרי שישה ימי התקפה דיווחה הטלוויזיה הסורית כי הושלם דיכוי המרד בעיר חמה. במהלך ששת ימי ההתקפה נהרגו בעיר לפחות 300 אזרחים. ההפצצות לא פסחו גם על בתי חולים

הטלוויזיה הסורית שידרה אמש (שישי) תמונות רבות של הריסות מהעיר חמה לאחר שישה ימי התקפה על העיר. בתמונות נראים בניינים שרופים, מכוניות הרוסות והריסות רבות. לטענת המשטר הסורי ההפגנות בעיר דוכאו לגמרי. "הצבא הסורי פועל להשיב את הביטחון, היציבות והחיים הנורמליים לחמה לאחר שטרוריסטים חמושים ביצעו מעשי חבלה והרג", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית סאנה. על פי הדיווח בטלוויזיה הסורית נהרגו בתקיפה 20 חיילים סורים.

עוד על המהומות בסוריה:

סוריה: רבבות הפגינו ביום שישי הראשון של הרמדאן
טבח בסוריה: "הצבא שוחט תושבים בחמה כמו כבשים"
מועצת הביטחון גינתה את סוריה, אך בנוסח מרוכך

הלילה, דיווחו ארגוני זכויות אדם במדינה כי עד כה נהרגו לפחות 300 אזרחים בידי כוחות הביטחון. בהפגנות אתמול בלבד הגיע מספר ההרוגים המוערך ל-58. לדברי המועצות המקומיות רבים מההרוגים מתו כתוצאה מאובדן דם או חוסר יכולת להגיע לבית החולים עקב ההפצצות הכבדות של כוחותיו של הנשיא בשאר אסד.

אחד הפליטים שברחו מהעיר, מוחמד, סיפר כי הפצצת העיר גרמה לשריפה בבית החולים אל רייס בעיר וכי חלק מצוותי הרופאים בבתי החולים המאולתרים בעיר נעצרו. לדבריו, חלק גדול מההרוגים נקברו בגנים ציבוריים בעיר.

אתמול צעדו רבבות מפגינים ברחובות ברחבי סוריה. מדמשק ועד לדרעא בדרום ולדיר א-זור במזרח – מפגינים החלו לצעוד לאחר תפילות הצהריים ביום שישי הראשון של צום הרמדאן, אשר הוגדר על ידי הפעילים כיום בו "אלוהים איתנו". הפגנות נוספות נערכו בקמישלי בצפון ובחומס שבמרכז המדינה.

בתוך כך שוחח הלילה נשיא ארה"ב ברק אובמה עם קאנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי. השלושה הסכימו לשקול נקיטת צעדים נוספים נגד אסד בעקבות הצעדים החמורים הננקטים נגד המפגינים בסוריה. בהודעת הבית הלבן אודות השיחה לא פורטו איזה צעדים מתכננים המנהיגים לנקוט. השלושה בירכו על החלטת מועצת הביטחון לגנות את הנשיא אסד מיום שלישי במסגרתה הובהר כי "כל מי שנוקט מעשי אלימות בסוריה יישא באחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully