וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הנאשם בניהול הכת: "הוא לא גואל רצון"

במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי יצאו בניו של הנאשם המרכזי בניהול הכת הירושלמית שהתעללה בילדים להגנתו: "אומרים שאנחנו כמו גואל רצון, אנחנו שונים, ונוח 'להלביש' עלינו דברים"

"אנחנו מעט שונים מהנורמה הציבורית הישראלית, ולכן היה נוח מאוד 'להלביש' עלינו דברים שלא היו ולא נבראו" – כך אמרו היום (רביעי) בניו של הנאשם בניהול הכת הירושלמית, במסגרתה התעללו האב ושני נאשמים נוספים בילדיו. מחוץ לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו הוגש כתב האישום, יצאו הילדים להגנתו של אביהם באופן נחרץ. "עושים לנו השוואת שווא, שאנחנו כמו גואל רצון. אומרים: 'הוא גם חרדי, הוא בטח גם קשור לעניין'", סיפר אחד הילדים, שניסה לבטל את הראיות שמצאה המשטרה בבית הכת: "לקחו מקלות של מטאטא ואמרו שזה מוטות. אני החזקתי שוקר חשמלי, אסור לי?". אחד הילדים האחרים סיפר כי "אני לא ראיתי את הראיות של המשטרה, אבל אלו טענות שקר".

עוד על הכת הירושלמית
ראשי הכת הואשמו: "תקפו מינית והיכו באכזריות"
חברי כת חשודים שהרעיבו, התעללו מינית והיכו ילדים ונשים
שכניו של מנהיג הכת: ”לא ידענו, זה שיגעון”

הילדים הכחישו את הטענות כי אביהם התעלל בהם, וניסו להגן גם על אופיו. "הוא הבנאדם הכי פשוט שיש", אמר אחד הילדים, "כל העניין הזה של 'מנהיג הכת' – זה בדיוק ההפך ממנו, זה פשוט לא הבנאדם". בעיני בניו של הנאשם המרכזי בפרשה, אין פסול בתא המשפחתי הייחודי בו גדלו: "אני גדלתי בהתחלה עם אמא אחת, ובשלב מסוים זה עבר לכמה אמהות. לי היה טוב עם זה, לא יודע אם זה טוב לכל אחד".

חשוד בהתעללות ואונס ילדים, יולי 2011. עומר מירון
"איש פשוט". מנהיג הכת החשוד בבית המשפט, היום/עומר מירון

מלבד כתב האישום נגד הנאשם המרכזי בפרשה, הוגשו היום שני כתבי אישום נוספים, האחד נגד נאשם שני, לו מיוחסות שורה של עבירות מין ואלימות, והאחר נגד נאשם שלישי, בגין ביצוע עבירות אלימות ומין באירוע בודד. עו"ד גיורא זילברשטיין, המייצג את הנאשם השלישי, אמר לאחר הדיון כי "המשטרה סימנה את הקבוצה כמטרה על מנת לפרק אותה. אז למעשה החלה המשטרה לעשות לעדים שטיפת מוח, ושטיפת המוח הכניסה להם את המחשבה שהחיים שלהם לא היו חיים נורמליים, ושבוצעו בהם עבירות פליליות".

בכתב האישום, שהוגש היום נגד שלושת הנאשמים, מיוחסים לנאשם המרכזי החזקה בתנאי עבדות, התעללות פיזית, נפשית ומינית בקטינים, כליאת שווא ועבירות אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים. לפי נוסח כתב האישום שהותר לפרסום ואשר הוגש באמצעות עו"ד זהר גיאת, הנאשם המרכזי עמד בראש "משפחה" בה חי עם שש נשים ועשרות ילדיהן, חלקם ילדיו הביולוגיים. לטענת הפרקליטות, הנאשם שלט שליטה מוחלטת בחיי הנשים והילדים, אותם שלח לעבוד בקיבוץ נדבות והפצת משנתו הדתית, כשהוא משית עליהם משטר אכזרי של ענישה, המונע על פי גחמותיו הלא צפויות.

ילדיו של מנהיג הכת: "אנחנו משפחה נורמטיבית". גדעון צנטנר
"אנחנו משפחה נורמטיבית". אחד מילדיו של מנהיגי הכת, היום/גדעון צנטנר

מעשי הענישה של הנשים והילדים, כך נטען, כונו "דינים", ובוצעו באכזריות יוצאת דופן תוך שימוש באלימות קשה, כליאה, הרעבה, מעשי התעללות פיזית ונפשית ומעשי השפלה וביזוי קשים, שכללו ביצוע עבירות מין ואלימות קשות. הנאשם המרכזי מואשם, בין היתר, בביצוע עבירות מין חמורות גם כלפי בנותיו החורגות ובחלק מילדיו האחרים. "המשטר שהתנהל בבית 'המשפחה', והכפיפות המוחלטת של הנשים והילדים לנאשם, נבעו מכוח אישיותו הכריזמטית של הנאשם הראשי והסגולות הרוחניות שייחסו לו", נכתב בהודעה שפרסם משרד המשפטים.

שני כתבי אישום נוספים הוגשו גם נגד שני גברים מבאי בית "המשפחה", שגם להם מיוחסות עבירות אלימות ומין חמורות, בהוראת "ראש המשפחה". אחד הנאשמים התגורר בבית "המשפחה" ונטל חלק פעיל בביצוע עבירות אלימות ומין רבות, לאורך שנים. הנאשם האחר נטל חלק בביצוע עבירות אלימות ומין באירוע בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully