וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בסוריה תיעדו את הטבח: "ירי חסר הבחנה"

ניר יהב

1.8.2011 / 1:20

הטבח שביצעו כוחות הביטחון הסורים בעיר חמה, תועד במצלמות הטלפון הסלולרי של התושבים. אישה שפניה מוסתרים על ידי רעלה, סיפרה כי החיילים לא הבחינו בין "גברים, נשים או זקנים"

לאחר הטבח שביצעו כוחות הביטחון הסורים בתושבי העיר חמה, בו נהרגו 136 בני אדם, נחשפו הערב (ראשון) עדויות למעשי הזוועה של החיילים הסורים. בסרטוני וידאו שצולמו במצלמות של טלפונים סלולריים, קראו תושבי חמה לעולם הערבי לפעול באופן מיידי להפסקת מעשי הטבח בעיר.

עוד על הטבח בסוריה:
סוריה: הצבא טובח בתושבי חמה, לפחות 45 הרוגים
טבח בסוריה: 136 נהרגו במתקפת הצבא מאז הבוקר
אובמה מתחייב: "נגביר הלחץ על אסד ונבודד אותו"

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
"אין הבחנה בין גברים, נשים או זקנים". הפגנת ענק נגד השלטון בעיר חמה, השבוע/רויטרס

לטענת המפגינים, השלטונות אינם מאפשרים לכלי התקשורת לסקר את הנעשה בעיר, ולכן הם מצלמים את עצמם ומעבירים את עדויותיהם דרך רשת האינטרנט. באחד מקטעי הווידאו שפורסמו נראית אישה, שפניה מוסתרים על ידי רעלה, המספרת כי צבא סוריה ביצע "מעשי זוועה נוראיים" ברחבי העיר חמה, "מבלי להבחין בין גברים, נשים או זקנים".

לדבריה של האישה הרעולה, גם אנשים ששהו בבתיהם במהלך הירי נפגעו מאש כוחות הביטחון, שכן הירי שבוצע היה "חסר הבחנה". בנוסף, היא קראה לעמי ערב לפעול מיידית כדי להפסיק את שפיכות הדמים. תושב אחר סיפר, כי למרות שהוא וחבריו קיבלו את פני החיילים הסורים בסבר פנים יפות, הם הופתעו מהם לרעה: "כיבדנו אותם במים ובמזון, אולם החיילים גמלו לנו בירי ובפגזים".

הבוקר הסתערו טנקים של צבא סוריה על העיר חמה, אחד ממוקדי המחאה העיקריים נגד שלטונו של הנשיא, בשאר אסד. בפעולות התקיפה שנועדו לדכא את המחאה, האמיר מספר ההרוגים, על פי ארגוני זכויות אדם בסוריה, ל-136 בני אדם - מספר ההרוגים הגבוה ביותר ביום אחד מאז שפרצה ההתקוממות. במקביל, התנהלה מתקפה על מתנגדי השלטון גם בדיר א-זור שבמזרח המדינה, ושם נהרגו לפחות 20 בני אדם. הרוגים נוספים נמנו בערים בוכמאל שבמזרח המדינה ובחארק שבדרומה.

מנהיגי האיחוד האירופי הביעו זעזוע מהאירועים. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי "המתקפה הזאת לא מקובלת, אפילו יותר בתחילתו של החודש הקדוש, הרמאדן. לצבא סוריה וכוחות הביטחון יש את החובה להגן על אזרחים ולא לטבוח בהם ללא הבחנה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully