וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתחייב: "נגביר הלחץ על אסד ונבודד אותו"

בעקבות הטבח שביצע צבא סוריה בקרוב למאה בני אדם בעיר חמה, אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה: "אפעל עם מדינות נוספות לבודד את משטרו של בשאר אסד. סוריה תהיה מקום טוב יותר אחרי לכתו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב,
עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע אמש (ראשון) זעזוע מהאלימות שהפעילו כוחות הביטחון למיגור ההפגנות נגד השלטון בעיר חמה שבסוריה. בעיר נהרגו אתמול כמאה מפגינים מאש כוחות הביטחון. "הדיווחים מחמה מבעיתים והראו את אופיו האמיתי של המשטר בסוריה", אמר אובמה בהצהרה.

עוד על המהומות בסוריה
טבח בסוריה: 136 נהרגו במתקפת הצבא מאז הבוקר
מתח בסוריה: האם המחאה העממית תיפסק ברמדאן?
על רקע המהומות בסוריה: אסד מינה מושלים חדשים

"סוריה תהיה מקום טוב יותר לאחר שינוי שילטוני דמוקרטי. בימים הבאים, ארה"ב תמשיך להגביר את הלחץ על הממשל הסורי ותעבוד עם מדינות אחרות ברחבי העולם על מנת לבודד את משטרו של אסד ולעמוד לצד העם הסורי".

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
הפגנות הענק נגד אסד נענו בדיכוי מסיבי. ההמונים ברחובות חמה/רויטרס

על פי גורמי זכויות אדם בסוריה, נהרגו בפעולות הצבא לדיכוי המחאה היום 136 בני אדם. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר ביום אחד מאז פרצה ההתקוממות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

מוקד הטבח העיקרי ממשיך להיות העיר חמה, שם עלה, כאמור, מניין ההרוגים לפחות ל-100. במקביל, מתנהלת מתקפה על מתנגדי השלטון גם בדיר א-זור שבמזרח המדינה, ושם נהרגו לפחות 20 בני אדם. הרוגים נוספים נמנו בעיר בוכמאל שבמזרח המדינה ובעיר חארק שבדרומה.

השלטונות בסוריה סיפקו גרסה שונה לאירועי הדמים בעיר חמה: סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי "עשרות חמושים התמקמו על גגות הבתים בעיר והחלו לירות לכל עבר כדי לעורר בהלה בקרב הציבור". לטענת הסוכנות, החמושים עושים שימוש בכדורים חיים ובפגזי אר.פי.ג'י. עוד דווח כי כוחות צבא סוריה מסירים את המחסומים "שהציבו החמושים".

מפגינים ופעילי זכויות אדם בחמה טוענים כי הטבח הנוכחי מבטא את נחישותם של השלטונות לדכא בכוח את ההפגנות לפני חודש הרדמאן, שמתחיל היום. בשבוע שעבר הבטיחו ראשי המפגינים כי במהלך הרמדאן יפגינו מדי יום ביומו נגד משטרו של אסד. גורמי שלטון הבהירו, מנגד, כי יעשו כל מאמץ על מנת להנמיך את להבות המחאה לפני החג.

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully