וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

גלעד גרוסמן, קובי דוד, רמי שני ואריאל נוי

31.7.2011 / 1:16

בכל הארץ נערכו צעדות בהשתתפות בכל הארץ נערכו צעדות בהשתתפות כמאה וחמישים אלף איש, ממגוון המאבקים החברתיים, שהסתיימו בעצרות מחאה. בתל אביב צעדו כ-70 אלף ובירושלים כ-14 אלף מפגינים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, ערן צפון, יובל בן אבו, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)


המחאה החברתית לא נרגעת: בלא פחות מעשר ערים בישראל התקיימו אמש (שבת) צעדות מחאה ועצרות מחאה, מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, תחת הכותרת שהפכה כבר לסיסמת המאבק: "העם דורש צדק חברתי".

עוד על המאבק החברתי בישראל:
עשר צעדות ייערכו הערב במקביל ברחבי הארץ
שבועיים למחאת הדיור: ”הכרזת עצמאות של דור חדש”
פירות המחאה: הממשלה בוחנת הוזלת הדלק והמסים
מאהל חדש הוקם בצפון ת”א: ”נפיץ המחאה בכל העיר”
מחאה בריח רע: פצצת סירחון נזרקה למגדלי אקירוב

על פי ההערכות, כ-150 אלף מפגינים הגיעו הערב להפגנות שנערכו ברחבי המדינה. רועי נוימן, מדוברי מחאת הדיור, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בגלל שהפעם נערכות עצרות וצעדות בכל הארץ אז ברור שהמספרים יהיו הרבה יותר גדולים. אנחנו קוראים לכולם, פשוט לצאת מהבית ולהגיע. אם לא נצא מהבתים, שום דבר לא יזוז או ישתנה". הוא הוסיף כי המחאה לא צפויה לדעוך בקרוב. "אנחנו לא נרפה מהלחץ שלנו, זה בטוח. כמובן שאנו מקווים שהממשלה תפתור את הבעיות כבר מחר בבוקר, אבל עד אז, אנחנו ממשיכים".

עצרת של מחאת הדיור בבאר שבע, יולי 2011. שי מכלוף
עצרת המחאה בבאר שבע, הערב/שי מכלוף

דפי ליף, מיוזמות המחאה, אמרה במהלך העצרת המרכזית בתל אביב, כי "אנחנו רוצים לשנות את כללי המשחק ולומר בקול ברור, שירותים חברתיים הם לא מוצרים. אנחנו מדברים על בית, הם מדברים על נדל"ן. דיור ציבורי זה לא מילה גסה. חייבים להחליף תקליט". לדבריה, "אנחנו תובעים מערכת חינוך שוויונית. חינוך ציבורי חינם מגיל אפס ועזרה ציבורית לסטודנטים. העם דורש בריאות לכולם בחינם".

רגב קונטס, גם הוא ממארגני המאבק, אמר כי "המדינה רומסת את הקשישים והילדים. לא צריך לסמס כדי לעזור להם - המדינה צריכה לעזור להם. אנו קוראים למדינה לדאוג לשוטרים ולעובדים הסוציאליים, גם הם שווים יותר".

הייתם בהפגנה? בואו לשתף בחוויות בפייסבוק

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עצרת מחאת הדיור בירושלים, 30 ביולי 2011. עומר מירון
ירושלים, הערב/עומר מירון

יגאל רמב"ם, ממארגני המחאה, אמר כי "מעמד הביניים הפך למעמד של עבדים. נתניהו – הגיע הזמן שתבין שאותנו לא קונים. יום רביעי הקרוב הוא היום האחרון של מושב הכנסת ואני קורא לך למשוך את חוק הוד"לים ואת הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל".

עורכת הדין שלי דביר, שנאמה גם היא באירוע, אמרה כי היא משתכרת מעל הממוצע ועדיין היא יכולה לקנות פחות ופחות. "אנחנו עובדים במקצועות נחשבים. סיימנו תארים ראשונים ושניים. שירתנו בצבא והיינו בתנועות נוער, ואנחנו לא יכולים לגדל ילדים בכבוד. גם ימניים וגם שמאלניים צורכים חלב וחיתולים בעלות של למעלה מאלף שקלים בחודש, וזה עוד לפני החזרי המשכנתא וכללי החשבונות". לדבריה, "אנחנו לא כאן כדי לבכות ולהתלונן, זו אינה צעקה של מפונקים ושל כאלה שרוצים שהמדינה תפתור להם את הבעיות. זו צעקה של כאלה שעובדים ורוצים לראות תמורה בעד המסים שהם משלמים". היא הזכירה את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי: מעון, מרפא, מורה, מזון ומשלח יד. "הפסקנו להגיד יום יבוא אנחנו כאן מביאים את היום".

מחאת הדיור בחיפה, יולי 2011. ערן גילווארג
"אם אנשים לא ייצאו מהבית שום דבר לא יזוז". המפגינים בחיפה/ערן גילווארג

תל אביב: 70 אלף בעצרת המחאה

כ-70 אלף בני אדם השתתפו בעצרת המחאה המרכזית ברחבת מוזיאון תל אביב. הם נשאו שלטים בהם נכתב "הממשלה נגד העם - העם נגד הממשלה", "המסים עולים, האזרחים קורסים", ו-"נאבקים על הבית".

הצעדה הסתיימה בעצרות, בהן נאמו דוברים המייצגים את מארגני המחאה, ולצדם הופיעו מוזיקאים מובילים, בהם יהודה פוליקר, דנה ברגר, חמי רודנר ודן תורן.

עצרת של מחאת הדיור במוזיאון תל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
רבבות מפגינים בתל אביב/נמרוד סונדרס

ירושלים: 14,000 בעצרת המחאה מול בית רה"מ

כ-14 אלף איש צעדו מגן הסוס בירושלים לעבר המאהל שהוקם הגיעו לבית ראש הממשלה, והשתתפו בעצרת המחאה. אביב גפן והראל סקעת הגיעו לתמוך במאבק והופיעו בפני ההמון. לטענת הנוכחים: "אנו מרגישים היסטוריה בהתהוות".

יערה צישינסקי, ממארגני ההפגנה, אמרה כי "מחמם את הלב לראות שאנשים מגיעים בהמוניהם. לציבור נמאס, והוא משמיע את קולו. רוצים כאן מדינת רווחה, ואם ראש הממשלה לא שומע את המסר הזה, אז הוא לא מבין מה זה להיות שליח ציבור".

מחאת הדיור בחיפה, יולי 2011. ערן גילווארג
"מחזירים את המדינה לאזרחים". המפגינים בחיפה, הערב/ערן גילווארג

חיפה: למעלה מעשרת אלפים בני אדם השתתפו בעצרת

למעלה מעשרת אלפים בני אדם הגיעו לעצרת שנערכה במרכז חורב בעיר, לאחר שצעדו מגן גליקר. צומת מוריה הסמוך למרכז חורב נחסם לתנועה סמוך למנהרות הכרמל. עשרות שוטרים מאבטחים את המשתתפים, בהם ילדים, מבוגרים, בני נוער וסטודנטים שצועקים "העם דורש צדק חברתי".

אורה מצגר, תושבת העיר שהגיעה להפגנה, פנתה בקריאה לראש הממשלה: "אם יש לך דופק מי שדופק אחרון, אחרי שדפקת אותנו בקדנציה שלך, אנחנו נדפוק אותך בקלפי בקרוב מאוד. גמרנו להתחנן על קיום בסיסי במדינה. אותנו לא תקנה בנזיד עדשים, האטימות שלך תעלה לך ביוקר, אנחנו לא עוד זבוב מעל הפרצוף החזירי שלך".

מחאת הדיור בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
המפגינים בירושלים/עומר מירון

קריית שמונה: אלפים הפגינו - "מחזירים את המדינה לאזרחים"

במקביל, אלפים נאספו גם בכיכר צה"ל בקריית שמונה וצעדו לכיוון צומת רסקו, שם נערכה עצרת המחאה. המפגינים קראו קריאות בגנות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשאו שלטים עליהם נכתב: "מחזירים את המדינה לאזרחים"

עצרת של מחאת הדיור בנתניה, יולי 2011. שלומי גבאי
מפגינים מתרחצים במזרקה שבכיכר העצמאות בנתניה, הערב/שלומי גבאי

כפר סבא: סטודנטים צעדו לעבר צומת רעננה מרכז

בכפר סבט צעדו סטודנטים ממכללת בית ברל ממאהל המחאה ברחוב וייצמן בכפר סבא לכיוון צומת רעננה מרכז.

עצרת מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
תל אביב, הערב/נמרוד סונדרס

נתניה: מאות צעדו לעבר כיכר העצמאות

כ-200 בני אדם צעדו מאוהל המחאה ברחוב פנחס נבון לכיוון כיכר העצמאות ברחוב הרצל בנתניה. המפגינים צעקו: "העם דורש צדק חברתי" ומניפים שלטים שעליהם נכתב: "המחאה מהכיס שלנו", "ביבי תקשיב לעם", "עזרו לנו להגשים חלום – לקנות דירה".

עשרות מהצועדים שהגיעו לכיכר קפצו למזרקה. חלקם השתוללו במים, וחלקם התקלחו עם שמפו וסבון במזרקה במחאה על כך שאין להם היכן להתרחץ. אפי עטיה, ממארגני המאהל בעיר, אמר כי "תושבי נתניה היום הטביעו את הפוליטיקה במזרקה בכיכר העצמאות. הם הוכיחו שהשלטון הקפיטליסטי חלף לו והעם לא מוכן לקבל את השלטון הזה. זוהי התחלה של מהפכה שהניצחון בה יגיע על ידי העם".

מחאת הדיור בחיפה, יולי 2011. ערן גילווארג
חיפה, הערב/ערן גילווארג

באר שבע: כ-10,000 מפגינים - "ביבי תתעורר"

כמו כן, בבאר שבע צעדו כ-10 אלף בני אדם משדרות בן גוריון פינת שדרות רגר לכיוון רחבת העירייה בעיר. המפגינים צעקו "העם רוצה צדק חברתי", ו-"ביבי תתעורר". המפגינים אף קראו "הם מפחדים", קריאה עמה זוהה ראש הממשלה במערכת הבחירות שלו.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, נאם הערב בעצרת המחאה בבאר שבע ואמר: "המחאה בועטת בכל הארץ. הבטחנו לכם שכאשר הסטודנטים ייכנסו למחאה זה ייראה אחרת לגמרי ותראו מה קורה", אמר שמולי, "אנחנו כאן בשביל כולכם, תושבי באר שבע וכלל הציבור בישראל. אני רוצה לומר לכם משפט אחד – הם מפחדים".

אמנון, שבנו סטודנט באוניברסיטה, סיפר כי למרות שהוא אישית מסודר, הוא לא רואה את בנו מתקדם לחיים סבירים בתוך זמן קצר. "באתי לכאן כדי לחזק את המחאה. אני חושב שמחובתנו לעשות זאת".

בואו לדבר על מחאת הדיור בפייסבוק

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully