וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו פסלה היוזמה לאסור קיום ברית מילה

יוזמת החקיקה המקומית שהסעירה את הקהילה היהודית בעיר, נפסלה על ידי שופטת בית המשפט העליון בטענה כי חקיקה בנושא הליכים רפואיים יכולה להתבצע רק ברמת המדינה ולא בחקיקה מקומית

סוף לסאגה? שופטת בית המשפט העליון בסן פרנסיסקו, לורטה ג'ורג'י, פסקה אתמול (רביעי) כי יש לחדול מהצעדים למניעת מנהג ברית המילה, ואמרה כי הם "מוקדמים מידי" - כך דיווח העיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל". לדברי השופטת, הקוד לעסקים ומקצועות אוסר חקיקה מקומית על הליכים רפואיים. היא כתבה בפסיקתה כי ההצבעה על הנושא במסגרת משאל עם איננה חוקית ואינה "משרתת כל מטרה לגיטימית". בנוסף, היא הורתה לממונה על הבחירות, ג'ון ארנטז, להסיר את הנושא מרשימת ההצבעה.

יוזמת החקיקה המקומית אמורה הייתה לאסור את מנהג ברית המילה אפילו מטעמים דתיים, כאשר הסיבה היחידה שהותרה לקיום המנהג הייתה אמורה להיות: "צורך רפואי ברור ודחוף". על פי היוזמה, ייגזר עונש מאסר בן שנה על מי שיערוך ברית מילה לגבר מתחת לגיל 18, וכן יוטל עליו קנס בגובה של 1,000 דולרים.

עוד על המאבק על ברית המילה:
יוזמת חקיקה בארה"ב: למנוע איסור על ברית מילה
יהודי סן פרנסיסקו זועמים: יוזמה לאסור מילה
ראסל קרואו נגד ברית מילה: "מנהג ברברי ומטומטם"

"צעד קיצוני וכואב"

"אני יכול להתחייב לכך שאדם שחותכים את איבר מינו כפעוט בן יומו, הוא לא חש שום התעלות רוחנית כתוצאה מהאירוע", סיפר לויד סקופילד, מיוזמי החקיקה המקומית בסן פרנסיסקו לעיתון "וושינגטון טיימס". "כשאתה עובר את הברית בהיותך בגיר, אתה עושה זאת מבחירה – ואז יש לדבר משמעות עבורך", הוסיף.

בחודש שעבר הודיע חבר בית הנבחרים מקליפורניה, בראד שרמן, על כוונתו להעביר חוק שיאסור את ההגבלה בכל ארצות הברית. החוק, המכונה "חוק הגנת הזכויות הדתיות וההוריות 2011", אמור למנוע מסן פרנסיסקו ומרשויות מקומיות אחרות לאסור את קיומו של המנהג לגברים מתחת לגיל 18.

אבי פורת' בכירה במועצה היהודית לכינון קשרי קהילה, אמרה אתמול כי היא שמחה שצעד "הקיצוני והכואב" לא יעלה להצבעת הבוחרים. "הרעיון שנשלח רופאים לכלא על ביצוע הליך שידוע בסגולותיו הרפואיות ושהורים מבקשים עבור ילדיהם, הוא מקומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully