וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אל-קאעדה למפגינים הסורים: צאו נגד ישראל

בסרטון הראשון שפירסם מאז החליף את בן לאדן, הביע איימן א-זוואהירי תמיכה בהתקוממות בסוריה, אך הזהיר את המפגינים כי "ארה"ב רק רוצה להחליף את אסד המושחת בשלטון שיגן על ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

מנהיג אל-קאעדה החדש, איימן א-זוואהירי, ערך אתמול (רביעי) את "הופעת הבכורה" הציבורית שלו בתפקידו החדש, באמצעי המקובל בארגון להפצת מסרים לעולם - סרטוני וידאו המתפרסמים אתרי ג'יהאד באינטרנט - ובחר להקדיש אותה להבעת תמיכה במפגינים המתקוממים נגד שלטונות סוריה. עם זאת, הקפיד א-זוואהירי, שמונה לתפקיד רשמית בחודש שעבר, לזהות את מאבקם כמלחמה "נגד האינטרסים הישראליים והאמריקאיים".

א-זוואהירי, ששימש במשך שנים ארוכות כסגנו של אוסמה בן לאדן עד לחיסולו בידי ארצות הברית במאי האחרון בפקיסטן, פונה בסרטון בצורה ישירה למפגינים הסורים, ומבהיר כי ארגונו עומד לימינם ונגד הממשלה. "אתם מספקים לעולם הערבי והמוסלמי כולו דוגמה להקרבה, ליציבות ולמאבק נגד דיכוי", הוא אומר בו. "איך לא תהיו? אתם בני הלבאנט, חזית הג'יהאד ומות הקדושים".

עוד על הנעשה בסוריה:
מתח בסוריה: המחאה העממית תיפסק ברמדאן?
סוריה מתירה הקמת מפלגות - אך עם שורת הגבלות
דאגה בכווית: מדוע המשטר משתיק ביקורת נגד סוריה?

אין זו הפעם הראשונה שאל-קאעדה נוקט עמדה המצדדת בהתקוממויות בעולם הערבי, וגם בן לאדן עצמו כבר זיהה עצמו עם המפגינים בסרטון שהקליט והופץ אחרי מותו, בו הוא מציע הכוונה, כיצד להפוך את ההפגנות לאמצעי להגשמת החזון הפאן-איסלמי של אל-קאעדה. עם זאת, רבים טוענים כי עמדה זו מעידה דווקא על הניתוק של הארגון הקיצוני מהמפגינים הצעירים, שרובם דוגלים בקידום עקרונות דמוקרטיים ולא שלטון איסלמי. בסוריה במיוחד, נראה כי עד עתה למרכיב האיסלמי יש תפקיד זניח למדי בהתקוממות.

בסרטון החדש, א-זוואהירי - הנראה כאשר טורבן לראשו ורובה ציד לצדו - מזהיר את המפגינים הסורים לא להאמין לכך שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עומד לצדם: "תגידו לאמריקה ולאובמה, אנחנו נלחמים על חירותנו נגד שלטון עריץ ומושחת ושחרור למען המוסלמים". וושינגטון, לדבריו, "רק רוצה להחליף את בשאר אסד בשליט חדש שיילך בעקבות אמריקה וייגן על האינטרסים של ישראל".

עם זאת, א-זוואהירי לא חסך שבטו גם מאסד, וכינה אותו "מנהיג כנופייה פלילית, בנם של בוגדים שהפיצו שחיתות והוצאות להורג, שותפיהם של ארצות הברית במלחמתה נגד האיסלם בשם המלחמה בטרור, ושומר הגבול של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully