וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: רוב הישראלים תומכים בהנהגת נישואים אזרחיים

ממחקר שפורסם לקראת הצבעת הכנסת בנושא, עולה כי 63% מהציבור היהודי בישראל תומך במתן אפשרות לנישואים אזרחיים. עוד עולה כי שליש מהציבור היה מעוניין להתחתן בנישואים אזרחיים

לקראת ההצבעה הצפויה היום (רביעי) במליאת הכנסת על חוק נישואים וגירושים אזרחיים, שיזם הפורום למען בחירה חופשית בנישואים, פרסמה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מחקר שמגלה כי רוב האזרחים היהודים בישראל תומכים בנישואים אזרחיים.

על פי המחקר, שערכו ד"ר גיא בן-פורת וד"ר יריב פניגר מאוניברסיטת בן גוריון, 63% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל תומכים במתן אפשרות לנישואים אזרחיים. כמו כן 31.6% מהאוכלוסייה היהודית, כמעט שליש, בטוחים או חושבים שהיו מתחתנים בנישואים אזרחיים אם היתה אפשרות כזו. את המחקר ביססו החוקרים על סקר שערכו מכון ב.י. ולוסיל כהן בפקולטה למדעי החברה של אוניברסיטת תל אביב וכלל 605 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

עוד על פי ממצאי המחקר, רק 25% התנגדו לאפשר נישואים אזרחיים. בקרב החילונים תמכו 88% בהנהגת נישואים אזרחיים, בקרב מצביעי קדימה 83%, בקרב מצביעי העבודה 85%, בקרב מצביעי ישראל ביתנו 82%, אבל בקרב מצביעי הליכוד רק 46%. פניגר ובן-פורת כותבים שהסיבה העיקרית לפער בין מצביעי הליכוד למצביעי שאר המפלגות הגדולות היא ש"רוב מצביעי הלכוד אינם חילונים אלא מסורתיים או דתיים".

הנושא מתקשה לחרוג משולי סדר היום

להערכת בן-פורת ופניגר, הפער בין התמיכה העקרונית לעניין האישי הוא כנראה הסיבה שבגללה רוב המפלגות הגדולות לא הפכו את הנישואים האזרחיים לנושא מרכזי בסדר היום שלהן. הם סבורים שכל עוד רוב הציבור היהודי איננו מעוניין בנישואים אזרחיים באופן אישי, יתקשה הנושא הזה לחרוג משולי סדר היום הפוליטי. ההצעה המרכזית שלהם היא לעודד מספר גדל והולך של ישראלים להתחתן בנישואים שלא באמצעות הרבנות כדי להפוך את ההכרה בנישואים האלה לעניין אישי.

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אומר כי "נייר המחקר של פניגר ובן-פורת מוכיח שוב את התמיכה הנחרצת של הציבור הישראלי בחופש הדת". לדבריו, "ברגע שתהיה לציבור אופציה אמיתית של נישואים אזרחיים, יגדל בהרבה מספר המשתמשים בהם. הבוחר הישראלי עייף מהבטחות בבחירות לכיבוד חופש הדת והשוויון שאחריהן מוקמות קואליציות של כניעה למפלגות החרדיות והמשך ההתעלמות מעקרונות חופש הדת. הציבור מבין יותר ויותר עד כמה הדבר חותר תחת האופי הדמוקרטי של ישראל ופוגע בביטחונה וכלכלתה, וכך נתפס הדבר גם בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully