וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בסוריה: האם המחאה העממית תיפסק ברמדאן?

ניר יהב

27.7.2011 / 11:26

מי יישבר ראשון? לקראת חודש הרמדאן שיחל בשבוע הבא, מנסות הממשלה בדמשק ובמקביל האופוזיציה, לגייס את הציבור לטובתן. המפגינים משוכנעים: "כל יום ברמדאן יהיה כמו יום שישי"

על רקע הציפייה לחודש הרמדאן שיתחיל בשבוע הבא, המתיחות בין המפגינים לממשלה בסוריה הולכת וגוברת. הן הממשלה והן האופוזיציה מבינות כי חודש הרמדאן, שבו הציבור צם רוב שעות היממה ואינו עוסק בפעילות גופנית אינטנסיבית, הוא הזדמנות מצוינת לפעול, לגייס את הציבור לטובתן ולהפיק רווחים פוליטיים מפעילויות בחודש זה.

למרות החום והצום, האופוזיציה בסוריה מתכוונת להגביר ברמדאן את מחאתה ולקיים הפגנות על בסיס יומי שתיערכנה לאחר התפילות. "ננצל את ההתאספויות הרבות במסגדים בחודש הרמדאן כדי לקיים הפגנות נגד המשטר", אמרו פעילים בסוריה. לטענתם, ההפגנות במהלך חודש זה תהיינה אף גדולות יותר מההפגנות הנערכות כיום, "גם משום שאנשים נשארים ערים עד מאוחר וגם משום שהם מגיעים כל הזמן למסגדים".

לטענת המפגינים, הפגנות רבות יתקיימו בלילות, לאחר ארוחות שבירת הצום. "כל יום בחודש הרמדאן יהיה כמו יום שישי", אמר סטודנט סורי. "במהלך היום תתקיימנה הפגנות קטנות, ובמהלך הלילה נקיים הפגנות-ענק. אנו נערכים לחודש הרמדאן ומעוניינים להוציא את האנשים לרחובות".

הממשלה, מצדה, מעוניינת לנצל את חודש הרדמאן בניסיון לשים קץ להפגנות המחאה. גורמי אופוזיציה אף דיווחו כי כוחות הביטחון נערכים לרמדאן ועוצרים מאות ממנהיגי ההפגנות ברחבי סוריה בתקווה שבמהלך החודש תרד כמות ההפגנות עד שתיפסק לגמרי. ואכן, פעילים רבים ברחבי המדינה הביעו חשש כי השלטונות ינצלו את החודש הקדוש למוסלמים כדי לדכא באלימות קשה את המחאה.

מהומות בסוריה - הכותרות האחרונות:

סוריה מתירה הקמת מפלגות - אך עם שורת הגבלות
על רקע המהומות: אסד מינה מושלים חדשים
עריק סורי: "חיילים שמסרבים לירות - מחוסלים"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully