וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתנכלויות, המתנחלים יצדיעו לתא"ל אלון

יהושע בריינר

26.7.2011 / 19:28

במסגרת אירוע הצדעה לוותיקי הפלמ"ח, יצדיעו הערב תושבי גוש עציון גם למפקד אוגדת יהודה ושומרון, שזכה לכינוי "השכפ"ץ של ההתיישבות": "מי שמתנכל לו הוא לא בשר מבשרה של ההתיישבות"

אחרי ההתנכלויות וההפגנות מול ביתו, יש מי שמחבק את מפקד אוגדת יהודה ושומרון: אנשי גוש עציון יקיימו הערב (שלישי) אירוע הצדעה לתת-אלוף ניצן אלון, זאת על רקע האירועים האחרונים סביבו והקריאות של מספר אנשי ימין להוציא מצה"ל את מי שהם מכנים "נציג השמאל הקיצוני בצבא". האירוע מתקיים ביוזמת בית ספר שדה שבכפר עציון, וישתלב באירוע המתוכנן לציון 70 שנה לפלמ"ח. לאירוע הוזמנו ותיקי הכוח הצבאי מבית "ההגנה", דוגמת המשורר חיים גורי והאלוף במילואים אלעד פלד, ובמהלכו מתכוונים התושבים להעניק גם לתא"ל אלון שי ו"להצדיע לו", כהגדרתם.

המתנחלים נגד ניצן אלון - כותרות אחרונות
מפגש פיוס? רבני הציונות הדתית נפגשו עם תא”ל אלון
שר הביטחון ברק: ”עלינו להגן על תא”ל ניצן אלון”
מפגינים מול האוגדונר: ”תא”ל אלון - אייכמן בעברית”

"תא"ל אלון וקודמו בתפקיד תא"ל נועם תיבון, שנרדפו על ידי קיצוניים, הם השכפ"ץ של ההתיישבות", אומר אליעז כהן, תושב כפר עציון שינחה את הערב, "דווקא שני מפקדי האוגדות הללו קשורים עמוקות למורשת של גוש עציון והתיישבות כולה, ולצערנו דווקא אלה שמחוברים אלינו כל כך נאלצו לקבל התעמרות מאנשים שהם קיצוניים. אלו שרודפים ומתנכלים לתא"ל אלון מוציאים את עצמם מכלל ישראל בהתנהגות שלהם ובעיני רוב הציבור שלנו הם לא בשר מבשרה של ההתיישבות. הרדיפה הזו היא מחרידה והערב אנחנו רוצים לומר לאלון ולפקודיו שאנחנו עימם ושהם חלק מאתנו". לדברי כהן, "צה"ל הוא אנחנו ואנחנו הוא צה"ל ואסור שקיצוניים ייצרו חיץ ביננו. זהו המסר שעולה מוותיקי הגוש וזהו המסר מוותיקי הפלמ"ח".

כזכור, לאחרונה הגיעו קבוצה של רבנים מהצינות הדתית לביתו של אלון במושב ניר בנים, במטרה להידבר באירועי ההתנכלות לאלון. "אלון הוא חלק מהעשייה הציונית בארץ, שלא נפסקה מאז תקופת הפלמ"ח", אמר מנהל בית הספר, ירון רוזנטל, שיעניק לאלון ספר הוקרה המתאר את הקרבות בגוש עציון ב-1948. "אנו עוקבים בשאט נפש ובבושה גדולה אחר ההתקפות האישיות על אלון, שפיקד בעברו על חטיבת עציון. מאחר ומדובר בקומץ שמנהיג את המתקפות, הערב נבקש להצדיע למפקד האוגדה המגן על ההתיישבות ועל המטיילים שגודשים את האזור. קצינים בצבא אמנם אינם יכולים לחמוק מביקורת ציבורית, אולם למתקפות אישיות מהן סובלים אלון ומשפחתו אין מקום".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully