וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המהומות בסוריה: אסד מינה מושלים חדשים

ניר יהב

24.7.2011 / 21:21

לפי דיווחים של פעילי זכויות אדם, כוחות צבא סוריה פשטו על הכפר סרג'ה, ניתקו את אספקת החשמל במקום והפגיזו מגדל תקשורת. כדי להרגיע את המחאה, אסד מינה שני מושלים חדשים

כוחות צבא סוריה, מלווים בטנקים ובשריוניות, פשטו על הכפר סרג'ה שבצפון המדינה ועל הכפרים הסובבים אותו – כך דיווחו (ראשון) פעילי זכויות אדם במדינה. על פי הדיווח, הצבא הסורי ניתק את אספקת החשמל במקום והפגיז מגדל תקשורת שנמצא שם. במקביל דיווחו עדי ראייה בסוריה כי כוחות הביטחון עצרו עשרות בני אדם בדמשק, חומס, דרעא ובכפרים במחוז אדליב.

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד מינה היום מושלים חדשים למחוזות קונייטרה ודיר א-זור, בניסיון נוסף להרגיע את המחאה נגד משטרו. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, אסד מינה את סמיר עות'מאן א-שייח' למושל דיר א-זור ואת חוסיין ערנוס, שכיהן כמושל דיר א-זור, למושל מחוז קונייטרה.

במחוז דיר א-זור נערכו בשבועיים האחרונים הפגנות-ענק נגד המשטר, כשהגדולה ביותר נערכה ביום שישי בהשתתפות מאות אלפי בני אדם. הפגנות גדולות נוספות נערכו גם בערים חמה וחומס. פעילים בסוריה דיווחו כי ההפגנות בסוף השבוע היו הגדולות ביותר מאז החלה המחאה נגד משטרו של אסד בחודש מרץ. לטענתם, בחמה ובדיר א-זור השתתפו 1.2 מיליון בני אדם בהפגנות ביום שישי.

על אף המחאה, הבהירה אתמול יועצתו המדינית של אסד, בות'יינה שעבאן, כי סוריה נחושה להמשיך בקידום הרפורמות במדינה. לדבריה, קיים ניסיון לפגוע בחיים המשותפים בסוריה.

עוד על הנעשה בסוריה:

עריק סורי: "חיילים שמסרבים לירות - מחוסלים"
דיווח בסוריה: "טרוריסטים" הורידו רכבת מהפסים
סוריה: חיילים פשטו עם אלות על מפגינים כורדים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully