וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הדיור: אלפים הפגינו בעצרת המחאה בת"א

23.7.2011 / 23:27

הקרב על הוזלת מחירי הדיור הגיע לשיאו, בעצרת אליה הגיעו מפגינים מכל מוקדי האוהלים שהוקמו ברחבי הארץ. "זו הפגנה של להיות או לחדול, מגיע לאזרחים דיור ראוי במחיר שפוי"

בווידאו: המחאה החברתית - עשרות אלפים הפגינו נגד מחירי הדיור 23.7.11/צילום: קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו. עריכת וידאו: טל רזניק)

רבבות בני אדם הפגינו הערב (שבת) בתל אביב, במחאה על מחירי הנדל"ן המאמירים ובקריאה לממשלה לפעול באופן מיידי לקידום דיור בר השגה. המוחים צעדו ממתחם האוהלים שהוקם בשדרות רוטשילד, אל רחבת המוזיאון בשדרות שאול המלך בעיר, שם התקיימה עצרת מחאה המונית.

"ההישג של כמות המפגינים חורג מעל ומעבר לכל מה שציפינו", אמר יגאל רמב"ם, מיוזמי המחאה. "מעולם לא הייתה מחאה חברתית בסדר גודל כזה בישראל". עיריית תל אביב והמשטרה ביקשו מהנהגים להימנע מהגעה לאיזור רחבת המוזיאון, ובמקביל משטרת מחוז תל אביב נערכה בכוחות מתוגברים לאבטחת האירוע.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
מארגני המחאה פנו להפקת ”כוכב נולד” לקידום העצרת
מפגיני הדיור ערכו צעדת לפידים: "בקרוב המפיכה"
קבלת שבת בשד' רוטשילד: מספר האוהלים הגיע ל-320
מחאת הדיור בי-ם: עשרות סטודנטים התבצרו בשכונת ממילא
המאהל שלי: הכירו את תושבי האוהלים

צעדת מחאה על מחירי הדיור. אורי לנץ
"נסלים המאבק". המפגינים בשדרות רוטשילד, הערב/אורי לנץ

המפגינים שהגיעו למקום נשאו שלטים בהם נכתב "מחזירים את המדינה לאזרחים", "דיור ראוי במחיר שפוי", "זכות לדיור שווה לזכויות אדם",ו- "ביבי הביתה - סופר בלופר". רם ליבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זו הפגנה של להיות או לחדול". ליבנה הוסיף כי בשבוע הבא המאבק צפוי להתרחב, ואף להסלים. בנוסף ציין כי "החל ממחר נציגי אגודות הסטודנטים יתחילו לעבור במאהלים השונים ולעסוק בחידוד המסרים של המחאה".

"נגמרת לנו המדינה, לא נשאר כלום חוץ מלהפגין", הוסיף נדב נוימן, סטודנט שהגיע להפגנה. טל ארבלי, גם הוא סטודנט אמר כי "באנו היום לשנות כאן את פני המדינה, המדינה שדורסת אותנו". מלבד הצעירים, גם אוכלוסייה מבוגרת יותר הגיעה להביע תמיכה במחאה. דב, תושב רמת השרון בן 66, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מזדהה עם המאבק. "יש פה דור שלם שנמצא במצב בלתי אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צעדת מחאה על מחירי הדיור. אורי לנץ
"מחזירים את המדינה לאזרחים", צעדת המחאה, הערב/אורי לנץ

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס הערב בראיון לחדשות ערוץ 10 למחאה על מחירי הדיור, והבטיח כי "תוך חצי שנה עד תשעה חודשים נראה ירידה ניכרת במחירי הדירות". שטייניץ אמר עוד כי הממשלה פועלת לקידום שתי רפורמות בתחום הנדל"ן – רפורמת "המרפסות" וכן החוק להאצת הבנייה – חוק הודל"ים, וכי נשקלות תוכניות נוספות, ביניהם "צעדים נרחבים לקידום דיור לסטודנטים".

בראיון בערוץ 2, התייחס שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, גם הוא למחאה, ואמר כי הוא "לא זוכר מאבק יותר חשוב וצודק מהמאבק הזה". כחלון הוסיף כי "תוך יומיים עד ארבעה ראש הממשלה יסכם את חבילת הצעות החקיקה והשינויים שהוא הולך להעביר בנושא. הממשלה הזו לא בורחת מאחריות, וראש הממשלה לקח על עצמו את עניין, מרכז את צוות השרים ומטפל בזה".

למפגינים הצעירים, כאמור, הצטרפו גם מפגינים מבוגרים, בניהם אפילו קשישים וניצולי שואה שביקשו להביע תמיכה ולעזור במאבק. כמו כן, בימים האחרונים נרתמו עשרות ארגונים ואנשים פרטיים שביקשו לסייע למטה המחאה לקראת העצרת הגדולה, ביניהם ארגונים חברתיים, תנועות נוער, התאחדות הסטודנטים, נציגי המגזר החרדי, ארגוני נשים, רופאות ורופאים, עובדות ועובדים סוציאליים, יוזמי מחאת הקוטג'.

צעדת מחאה על מחירי הדיור. אורי לנץ
"יש פה דור שלם במצב בלתי אפשרי"/אורי לנץ

בעצרת לא ינאמו פוליטיקאים, אלא אנשי המחאה עצמם, בהם יוזמת המחאה, דפני ליף, שצפויה לקרוא לראש הממשלה להפסיק לשבת בחיבוק ידיים ולהביא לפתרון הכולל דיור בר-השגה לכל שכבות האוכלוסייה. לצדה ינאמו גם נציגת המאהל של קריית שמונה וסטודנטית נוספת המשתתפת במחאה. בנוסף, בעצרת ינאמו גם עובדת סוציאלית ורופאה.

מעט לפני עצרת הדיור התקיימה עצרת בעקבות מחאה נוספת שהתעוררה בשבוע האחרון – מחאתם של הרופאים המתמחים. הרופאים התכנסו מול המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, והשתתפו בה גם הסופר יורם קניוק, והזמרים מרינה מקסילמיאן בלומין, עידן יניב, משה פרץ ושלומי סרנגה. בסיומה, הרופאים הצטרפו לצעדה ולעצרת המוחה על מחירי הדיור.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully