וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לרפואה הפגינו בת"א: "עדיף להיות כלבים"

אריאל נוי

22.7.2011 / 10:56

הסטודנטים לרפואה הצטרפו למאבק המתמחים והרופאים: הפגינו מול בית החולים איכילוב בתל אביב וקיימו צעדה עד לבית אריאלה. "אנחנו דורשים מממשלת ישראל לקחת אחריות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות סטודנטים לרפואה הפגינו לפני זמן קצר (שישי) בתל אביב. הסטודנטים מחאו על החלטת בית המשפט לכבול את ידיהם של המתמחים ולהפסיק את מאבקם באמצעות צווי המניעה שהוציא כנגדם אתמול. הסטודנטים התאספו ברחבת בית החולים איכילוב והחלו בצעדה מרחבת בית החולים ברחוב וייצמן, לכיוון בית אריאלה ברחוב שאול המלך. במהלך הצעדה ניסו הסטודנטים לשבש את התנועה בדרך נמיר. הסטודנטים נושאים שלטים עליהם נכתב: "מעדיפים להיות כלבים ולא רופאים", "ביבי - הרגת את הרפואה" ו-"לביבי יש כסף לרופא פרטי, ולכם?"

עוד באותו נושא:
הוצאו צווי מניעה למתמחים: "השביתה איננה חוקית"
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

אל הסטודנטים הצטרפו גם מתמחים שאינם עובדים היום, כדי לא להפר את צווי המניעה שהוציא בית המשפט כנגדם. נציג המתמחים, יואב יחיעם, סמנכל עמותת "מרשם" הפועלת לקידום מעמד הרופאים, המתמחים והסטאז'רים, אמר לוואלה! חדשות בתום ההפגנה כי "הסטודנטים הביעו את זעמם ותמיכתם במאבקנו. אנחנו מאוד שמחים על תמיכתם במאבק החשוב הזה. יפה לראות שהסטודנטים, שבעצם על עתידם אנחנו נאבקים, פעילים ויודעים את חשיבות הנושא".

מהתאחדות הסטודנטים לרפואה נמסר כי "ביומיים האחרונים, קיימו המתמחים מחאה שנבעה מדאגה עמוקה למצבה של מערכת הבריאות בישראל ומרצון עז לתקן את המעוות בה. בית המשפט החליט להוציא צווי מניעה ולמנוע מהמתמחים את זכותם הבסיסית למחות. התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל חוששת ומודאגת מכך שהמשבר הנמשך למעלה משלושה חודשים יסתיים בחוסר פתרון אמיתי למצבה העגום של מערכת הבריאות בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דורשים מהממשלה לקחת אחריות". ההפגנה בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחאה לגיטימית ואמיתית"

?אנו דורשים מממשלת ישראל, ממשרד האוצר וממשרד הבריאות לקחת אחריות על מצבה של מערכת הבריאות בישראל, ולא להותיר אותה לגווע מתחלואיה הרבים", מסרו מהאגודה, והוסיפו כי "מחאת הרופאים הצעירים והמתמחים היא מחאה לגיטימית ואמיתית, הנובעת מתחושות האהבה למקצוע, מתחושת אחריות ומתסכול רב. דרך ההתמודדות של המדינה עם תחושות אלו באמצעות סתימת פיות והוצאת צווי מניעה למתמחים, אינה מקובלת עלינו. לא נשתוק עד שיימצא פיתרון שיציל את הרפואה בישראל".

גלעד אלון, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה בתל אביב, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "משבר הרפואה בישראל חמור, ובמקום למצוא לו פתרונות, הוכיחה המדינה את אטימותה אליו בהוצאת צווי המניעה למתמחים. הפגנת הענק היום היא מאבק חשוב, מאבק חברתי למען הזכות לבריאות של כל אזרחי המדינה".

לאחר יומיים סוערים בהם ברחבי הארץ, בית הדין הארצי בירושלים החליט אתמול על הוצאת צווי מניעה למתמחים. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, קבעה כי השביתה "בלתי חוקית ובלתי מוגנת", משום שהמתמחים שבתו בלי אישור של ההסתדרות הרפואית המייצגת אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully