וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המחאה: מחצית מבתי החולים בלי רופאים מתמחים

אריאל נוי

20.7.2011 / 14:37

הרופאים נטשו את המחלקות בבתי חולים רבים ברחבי הארץ והגיעו לבניין ההסתדרות הרפואית ברמת גן, שם חסמו כבישים וקראו להקמת גוף מייצג חדש. גם בחיפה התקיימה הפגנה דומה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, שי מכלוף, שלומי גבאי, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מחצית מבתי החולים ברחבי הארץ פועלים היום (רביעי) באופן מצומצם לאחר שהרופאים המתמחים נטשו את המחלקות במחאה על ההסכם ההולך ומתגבש לסיום השביתה. רופאים רבים מבתי החולים איכילוב בתל אביב, בילינסון ושניידר בפתח תקווה, שיבא בתל השומר, ברזילי באשקלון, מאיר בכפר סבא, אסף הרופא בצריפין, רמב"ם בחיפה, קפלן ברחובות ואחרים עשו דרכם לעבר בניין ההסתדרות הרפואית ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן.

עוד על מחאת הרופאים המתמחים:
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: ”ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף”
המשא ומתן בין הרופאים לאוצר הסתיים ללא התקדמות

הרופאים המתמחים הפגינו מול בניין ההסתדרות, קראו להתפטרותו של ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, וכן להקמת גוף מייצג חדש שיחליף את ההסתדרות הרפואית. כחלק מהמחאה, ניסו הרופאים לחדור לבניין ההסתדרות הרפואית, אך נחסמו בידי השוטרים שהיו במקום. כמו כן, הרופאים התיישבו על הכביש וחסמו את דרכן של המכוניות העוברות. הרופאים ציינו כי העוברים ושבים הביעו תמיכה רבה במאבקם.

מחאת הרופאים בתל אביב ליד בניין ההסתדרות, יולי 2011. אורי לנץ
המתמחים חוסמים את כביש ז'בוטינסקי הסמוך לבניין ההסתדרות הרפואית/אורי לנץ

בתוך כך, צפויים נציגי המתמחים להיפגש היום בשעה 20:00 בבית החולים מאיר כדי לדון בהמשך צעדי המחאה. מחר בבוקר יגיע יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, לבית החולים איכילוב ויענה לשאלות הרופאים. בנוסף, צפויים מחר המתמחים לקיים הפגנה המונית בגן הוורדים מול משכן הכנסת בירושלים. ההפגנה, הם ציינו, תהיה בחסות עמותת המתמחים, "מרשם", ולא בחסות ההסתדרות הרפואית.

"אנחנו בעיצומו של תהליך", הסבירה ד"ר יונה וייסבוך, יו"ר העמותה, "נהפוך את העמותה לאיגוד שבו לא נוכל לכבד את צווי המניעה שיוצאו להסתדרות. פתחנו דף בפייסבוק ואנחנו צריכים למעלה מאלף מתמחים. ההרשמה בעיצומה". לדבריה, "נדרשים במיידית אלף תקנים ואם לא נקבל אותם לא נחזור לעבודה ולא נחתום על ההסכם. אנחנו עושים את זה בשביל להקל על העבודה ולא בשביל משכורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחאת הרופאים בתל אביב ליד בניין ההסתדרות, יולי 2011. אורי לנץ
"לא בשביל משכורת - בשביל להקל על העבודה"/אורי לנץ

במקביל להפגנה שהתקיימה מול בניין ההסתדרות, נטשו עשרות מתמחים את המחלקות בבית החולים רמב"ם בחיפה וצעדו לכיוון צומת דולפין שבבת גלים. נהגי האזור והעוברים והשבים, צפרו וקראו לעבר המוחים לאות תמיכה. צעדת הרופאים אירעה בתום אסיפת רופאים שהתקיימה ברחבת בניין האבן שבקדמת רמב"ם ובה לקחו חלק רופאים רבים שעודכנו לגבי הסיבות שמאחורי הסירוב והצעדים הבאים שינקטו לצורך המשך המאבק.

מנהל בית החולים, פרופ' רפי ביאר, הביע תמיכה במאבק הרופאים. "יש לנו חולים שממתינים לעלות למחלקות ואין לנו איפה לאשפז אותם", אמר, "הכסף הולך מהמערכת הציבורית למערכת הפרטית. אף אחד לא טורח להעביר את הכספים למערכת הציבורית. התקנות שיוצאות מקשות על בתי החולים הציבוריים להעסיק את הרופאים שלנו בבתי החולים". לדבריו, "המאבק שלנו היום הוא המאבק להצלת הרפואה הציבורית. אני רוצה להזכיר לכם להזכירכם, שפה (ברמב"ם) לפני שש שנים נפלו טילים. הרופאים היחידים והצוותים היחידים שהיו כאן בזמן המלחמה ברמב"ם הם רופאי הרפואה הציבורית. הרפואה הפרטית נעלמה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully