וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלת הסרטן - עדיין הרוצחת הגדולה בישראל

מה הורג אותנו? על פי דו"ח של משרד הבריאות 25.4% ממקרי המוות בישראל בשנים 1999-2008 נגרמו עקב מחלת הסרטן. גורמי מוות מרכזיים נוספים: מחלות לב, סוכרת ומחלות כליות

מדו"ח שמפרסם היום (רביעי) משרד הבריאות עולה כי סיבת המוות העיקרית בישראל בין השנים 1999 ו-2008 היא מחלת הסרטן המונה 25.4% מכלל מקרי המוות. הדו"ח סקר את סיבות המוות המובילות בעשור האחרון תוך ניתוח מגמות שינוי בנסיבות ופילוח הנתונים על פי גיל, מין וכדומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המוות השני, אחרי הסרטן, הן מחלות הלב המהוות 18% מכלל מקרי המוות. את החמישיה הראשונה משלימות מחלת הסוכרת עם 6.3% ממקרי המוות, מחלות כלי דם במוח עם 5.2% ומחלות כליה עם 3.6%. על פי הדו"ח, רמת התמותה מסיבות המוות המובילות נמצאת בעשור האחרון במגמת ירידה. הירידה הגדולה ביותר נרשמה בתמותה ממחלות כלי דם במוח אשר ירדה בשליש במהלך העשור.

עוד עולה מהפרסום כי לסיבות המוות הבולטות בקרב ילדים ונוער (עד גיל 25) נוספות גם תאונות – המהוות את הסיבה המובילה בקרב הבנים ושלישית בקרב הבנות, והתאבדות, המהווה את הסיבה השנייה בקרב בנים והרביעית בקרב בנות. בקרב אוכלוסיית הקשישים (מעל גיל 65) מתווספות מחלות כרוניות במערכת הנשימה, אלחי דם, דלקת ריאות, שפעת ויתר לחץ דם לרשימת סיבות המוות המובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully