וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: המורדים מתקדמים, ארה"ב לוחצת על קדאפי

המורדים רשמו את הישגם הגדול ביותר זה שבועות: כיבוש עיר הנפט ברגה. נציגי הממשל נפגשו עם אנשי קדאפי "באופן חד פעמי" והבהירו להם: "הדרך היחידה להתקדם היא באמצעות פרישת קדאפי"

המורדים נגד שלטונו של מועמר קדאפי בלוב ממשיכים לדווח על הישגים מול כוחותיו הנסוגים של השליט, הן במזרח המדינה והן במערבה. במקביל, אישרו הלילה (שלישי) בארה"ב כי משלחת אמריקאית נפגשה, לראשונה מתחילת ההתקוממות במדינה, עם נציגים של קדאפי.

אחרי כמה דיווחים בתקופה האחרונה על התקרבותם הנמשכת של המורדים לבירה טריפולי, עד למרחק של כמה עשרות קילומטרים בלבד, חזר מוקד הקרבות בימים האחרונים למזרח המדינה, שם דיווחו המורדים כי הצליחו להשתלט מחדש על עיר הנפט ברגה, שכבר החליפה ידיים כמה פעמים במהלך מלחמת האזרחים, ולטהר חלק משדות המוקשים שסביב העיר - אך לא אלו המקיפים את מסופי הנפט. כ-40 בני אדם נהרגו במהלך הקרבות על כיבוש העיר בימים האחרונים.

המלחמה בלוב - עוד כותרות:
"תומכים של קדאפי ביקרו בישראל ופגשו את לבני"
קדאפי מאיים בנקמה: "נשלח שהידים לאדמת אירופה"
המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד
צו מעצר נגד קדאפי בגין פשעים נגד האנושות

מורדים נגד שלטונו של קדאפי באזור העיר אג'דבייה, מזרח לוב, יולי 2011. רויטרס
הפסקת תפילה בלחימה. לפחות 40 נהרגו בקרבות על ברגה/רויטרס

"כוחותיו של קדאפי נסוגים מערבה לעבר ראס לנוף", אמר דובר של המורדים, שמסאדין עבד אל-מולה. גם צרפת, הנמצאת בקשרים הדוקים עם המורדים, אישרה היום כי הם השלימו את כיבוש ברגה - ניצחון אסטרטגי ומוראלי חשוב ביותר עבורם, המשמעותי ביותר זה חודשים.

"לא היה מו"מ, רק הועבר מסר"

בתוך כך, על רקע הלחצים הבינלאומיים העצומים על קדאפי לפרוש בתום ארבעה עשורים בשלטון, אישרו בוושינגטון כי נציגי הממשל נפגשו עם נציגי קדאפי. הפגישה החד פעמית נערכה בשבת, יום לאחר שארה"ב, במהלך מתואם עם עוד כ-40 מדינות בעולם, הכירו במועצת המורדים כמייצגת הרשמית של העם הלובי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורדים נגד שלטונו של קדאפי באזור העיר אג'דבייה, מזרח לוב, יולי 2011. רויטרס
מורד על הכביש בין ברגה לאג'דבייה, מזרח לוב/רויטרס

"הנציגים האמריקאיים נפגשו עם נציגי השלטון הלובי והעבירו להם מסר שאינו משתמע לשתי פנים, שהדרך היחידה להתקדם היא באמצעות פרישה של קדאפי", מסרו גורמים בממשל לסוכנויות הידיעות. "לא היה כל משא-ומתן, רק הועבר מסר. לפיכך, אין לנו שום כוונה לקיים מפגש נוסף".

בד בבד, רוסיה ממשיכה להוביל קו מנוגד ליתר הקהילה הבינלאומית בנושא לוב. נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר היום כי הוא מאמין שניתן עדיין להגיע לפשרה בין ממשלת לוב למורדים, וכי תמיכה בצד אחד בעימות היא "רעה עבור לוב". בדברים שנשא במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמר מדבדב כי "אנו חייבים להמשיך לחפש אחר הזדמנויות לפתרון של שלום. בראייתי, הדבר הזה בר השגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully