וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון הסברה חדש: "פלסטין מעולם לא היתה קיימת"

פנחס וולף

18.7.2011 / 23:07

סגן שר החוץ, דני איילון, פרסם סרטון הסברה ביוטיוב שמטרתו להציג באופן עובדתי את הסכסוך במזרח התיכון. הסרטון נראה חביב, הנתונים שנויים במחלוקת: "ההתנחלויות חוקיות"

סגן שר החוץ, דני איילון, פרסם באתר ה"יוטיוב" שלו סרטון הסברה שצפוי להיות מופץ החל ממחר (שלישי) לכל שגרירויות ישראל בעולם, בו יעשו שימוש לצרכי ההסברה הישראלית. על פניו, הסרטון, המשלב אנימציה, נראה חביב, ומטרתו להסביר את עובדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך יהיו אלה שיחלקו על הנתונים המוצגים בו.

בין היתר, מציין איילון בסרטון הן שפלסטין מעולם לא היתה קיימת, ירדן השתלטה בשנת 1948 על שטחי יהודה ושומרון במהלך ניסיונה להשמיד את מדינת ישראל הצעירה, המנדט של חבר העמים ביקש להקים מדינה יהודית גם על שטחה של ממלכת ירדן של היום, וכי ההתנחלויות בשטחים חוקיות. עוד אומר איילון בסרטון כי זה לא נכון להשתמש במונחים "שטחים כבושים", התנחלויות לא חוקיות", ו"גבולות 67'".

תחת הכותרת "האמת על הגדה המערבית", אומר איילון בסרטון כי "הסיפור שאנו בדרך כלל שומעים נשמע מאוד פשוט: במהלך מלחמת ששת הימים ישראל כבשה את יהודה ושומרון מהפלסטינים, סירבה לדרישת האו"ם לסגת, ובנתה יישובים באופן בלתי חוקי. אבל, האם זהו באמת הסיפור? נתחיל עם שאלה פשוטה אך חשובה מאוד: ממי כבשה ישראל את יהודה ושומרון? מהפלסטינים? לא. ב- 67' לא היתה קיימת שום אומה או מדינה פלסטינית. בעצם, האם אי פעם היתה קיימת? ישראל כבשה את יהודה ושומרון מירדן בפעולה של הגנה עצמית, לאחר שירדן חברה למצרים ולסוריה שפתחו במלחמה שמטרתה להשמיד את ישראל". "דרך אגב", הוא עוקץ, "השמדת מדינות היא דבר לא חוקי".

"שטחים במחלוקת" ולא "שטחים כבושים"

בהמשך הסרטון מזכיר איילון כי "עם סיום המנדט הבריטי, התקבלה בעצרת האו"ם החלטה 181 שהמליצה על הקמת שתי מדינות: יהודית וערבית. היהודים הסכימו לכך ופעלו להקמתה של מדינה יהודית, בזמן שהערבים סירבו לפשרה ופתחו במלחמה במטרה להשמיד את המדינה היהודית החדשה שקמה. ההחלטה 181 היא המלצה לא מחייבת ונותרה ללא תוקף משפטי". משום כך, הוא תובע לראות בשטחי יהודה ושומרון כ"שטחים במחלוקת" ולא כ"שטחים כבושים". לדבריו, נוכחותם ובנייתם של יישובים ישראלים ביהודה ושומרון אינן בלתי חוקיות - בדיוק מהסיבה הזו.

לסיכום, אומר איילון כי "הדרך היחידה בה נוכל להגיע לפתרון היא אם נבסס משא ומתן על עובדות חוקתיות והיסטוריות. אז, בבקשה, בואו נפסיק להשתמש במונחים 'שטחים כבושים' ו'גבולות 67'. הם פשוט לא פוליטיקלי קורקט".

עוד באותו נושא:
סגן השר אילון: הרשות הופכת טרוריסטים לדיפלומטים
סגן שר החוץ: "זכותנו וחובתנו לא להתחשב בגויים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully