וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: בן 97 זוכה ממעורבות בטבח בשואה

בית משפט בבודפשט זיכה את שנדור קפירו ממעורבות ברצח יותר מ-1,000 סרבים, יהודים וצוענים בנוביסאד ב-1942. מרכז ויזנטל: "צוחקים בפניהם של הנרצחים, נעשה הכל להפוך את ההחלטה"

בית משפט בבודפשט בירת הונגריה זיכה היום (שני) את שנדור קפירו, בן 97, ממעורבות בטבח של יותר מ-1,000 בני אדם, בהם יהודים, בעיר נובי שבסרביה במהלך מלחמת העולם השנייה. קפירו זוכה מכל סעיפי האישום, בהם רצח ופשעי מלחמה. התביעה צפויה לערער על גזר הדין, שהתקבל בתשואות מצד תומכיו של קפירו שנכחו באולם בית המשפט.

קפירו, שהיה תחת השגחה רפואית צמודה לאורך המשפט, שירת כשוטר במהלך המלחמה, כשחלקים מסרביה נכבשו על ידי כוחות הונגריים ששיתפו פעולה עם הנאצים. במהלך טבח יזום בשנת 1942, בנקמה על פעולות של פרטיזנים, הוציאו כוחות אלו להורג יותר מ-1,000 סרבים, יהודים וצוענים בעיר.

לפני חודשיים: חמש שנות מאסר לג'ון דמיאניוק
בשנה שעברה: ניצולי שואה הגישו תביעה ייצוגית נגד הונגריה

שאנדור קפירו מאזין להחלטת בית המשפט לזכות אותו מפשעי מלחמה ומהריגת 30 יהודים בשואה, בודפשט, הונגריה, 18 ביולי 2011. AP
היה תחת השגחה רפואית צמודה לאורך המשפט. קפירו/AP

קפירו, לטענת התביעה, היה חבר בחולייה שאספה אנשים מבתיהם, והרגה אותם במקום או הביאה אותם להוצאה להורג בפני כיתת יורים. הוא הכחיש לכל אורך המשפט כי היה מעורב במעשים ואף כי לא היה מודע להם. "אני חף מפשע, רק שירתתי את ארצי", נאמר בהודעת הסיכום שלו במשפט, שהוקראה על ידי נציג מטעמו.

קפירו התגורר בארגנטינה בין 1948 ל-1996, אז שב להונגריה. עשור לאחר מכן אותר בבודפשט על ידי מרכז שמעון ויזנטל, והוסגר לרשויות ההונגריות. "פסק הדין היום מהווה צחוק בפניהם של 1,246 קורבנות הטבח בנוביסאד", אמר בתגובה אפרים זורוף, מנהל מרכז ויזנטל. "נעשה כל שביכולתנו כדי להפוך אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully