וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים באוהלים אולי מרוצים, השכנים - פחות

18.7.2011 / 0:04

לא כולם תומכים נלהבים במאבק נגד מחירי הדיור: שכנים המתגוררים ועובדים בסמוך למאהל מתלוננים על רעש, למרות תמיכתם במאבק. "המחאה הורסת את החיים שלנו, והעירייה חייבת להתערב"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביומה הרביעי של המחאה נגד מחירי הדיור, השכנים המתגוררים ועובדים בשדרות רוטשילד מתחילים לאבד את סבלנותם: למרות שרוב הדיירים המתגוררים בסמוך לעיר האוהלים שהוקמה במחאה על מחירי הדיור, דווקא הביעו תמיכה במאבק, נשמעו אמש (ראשון) טענות על כך שהרעש שעושים הפעילים המוחים וההמולה שישנה סביב המחאה כולה מפריעה, ויש אף שטוענים כי היא כלל איננה מועילה.

עוד באותו נושא:
אלפים מחו על מחירי הנדל"ן: "המרכז לא רק לעשירים"
צעירים הפגינו בבנק: "ביבי דואג רק לעשירים"
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בת"א ובירושלים

סאל-הילה, המתגוררת בדירה בשדרות רוטשילד, אמרה היום כי "אני תומכת במאבק, אני בעצמי משלמת שכר דירה אסטרונומי בגובה של למעלה מ-8,000 שקלים, אבל ההפגנה למטה הפכה להיות יותר הפנינג חברתי ממאבק". היא אמרה עוד, כי "ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים היה פה טירוף מבחינת הרעש, ורעשי התחבורה, והעניין הפך למסיבת רחוב שיצאה מכלל שליטה. המחאה הורסת את החיים שלנו, והעירייה חייבת להתערב. זה הורס את החיים שלנו, עם כל התמיכה שלי במאבק". סאל-הילה פנתה בנושא למשטרה ולעירייה, ונמסר לה כי להפגנה יש אישור עד מחר.

"לא באנו להפריע, אלא לעשות שינוי"

למרות זאת, יוזמי המחאה לא מתרגשים מהשכנים הזועמים: דפני ליף, מיוזמות מחאת הדיור, הגיבה היום להאשמות על הרעש ואמרה, כי "כל מה שהשכנים צריכים לעשות זה לבוא ולרדת לכאן להגיד לנו 'חברים זה מפריע', מי שיבוא ויגיד שזה מפריע לו – אנחנו מיד נשנה, כי אנחנו לא באנו כדי להפריע, אלא כדי לעשות שינוי". עוד אמרה ליף, כי "אני חושבת שהשכנים פה מדהימים, והם בינתיים עושים פה מאמץ גדול גם לא להגיע ולהגיד אפילו את זה".

עם זאת, ישנם שכנים שדווקא תומכים במאבק, למרות אי הנוחות. שכנים המתגוררים או עובדים בסמוך לאזור המחאה הודו כי הרעש מפריע להם, אך אמרו כי הם מוכנים לקבל זאת לאור תמיכתם במאבק. יזם היי טק צעיר, שמשרדו ממוקם בגובה קומה מעל מוקד המחאה אמר היום, כי "הם דופקים לנו פה בראש כל היום ומפריעים לעבודה, אבל זה בסדר מבחינתו כי אנחנו מרגישים חלק מהמאבק".

שרון פרץ, בת 35, מתגוררת במושב ליד כפר סבא, ועובדת במשרד נדל"ן מעבר לרחוב בו התמקמו פעילי המאבק, אמרה, כי "לי לא היה כסף לשכור דירה בתל אביב בטח ובטח שלא לקנות. אני מתגוררת ביחידת דיור צנועה במושב, דוחקים אותנו לפריפריה למקומות שבהן אין עבודה, כולנו במצוקה ולא רק הצעירים". היא סיפרה, כי "הרעש פה כבר מתחיל מהבוקר לאורך כל היום, אבל אנחנו במשרד מפרגנים לצעירים. אני חושבת שהמחאות בעולם מדרבנות את האנשים, זו מחאה שונה ממחאת הקוטג' – בגלל קוטג' לא נאלצים לפנות דירות". פרץ הוסיפה כי "מיקום ההפגנה הוא נכון – תל אביב היא מעוז הצעירים ונכון להפגין פה, ובפריפריה המחירים זולים יותר".

דפני ליף, מיוזמות המחאה התייחסה היום גם לנושאים נוספים מלבד תלונות השכנים, ואמרה כי "יש כוחות פוליטיים שמנסים לפגוע במחאה מבחוץ, אני לא יודעת באופן אישי מה ההשקפה הפוליטית של רוב החברים כאן במאהל ומי שכן נמצא כאן הלב שלו נמצא במקום טהור". ליף הוסיפה כי המחאה מתוכננת לזמן ארוך, ומיום ליום היא מרגישה חיבוק מהציבור.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully