וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט: ספינה צרפתית יצאה לדרכה ותגיע מחר לעזה

ניר יהב

17.7.2011 / 19:18

על הספינה נמצאים עשרה פעילים אשר "רואים בעצמם כמי שמייצגים את כל ספינות המשט לעזה", בהם פעילים משוודיה, קנדה, צרפת ויוון וכן עיתונאים מ"אל-ג'זירה" ומישראל

הספינה הצרפתית "דיגניטי-כראמה", אחת מספינות המשט לרצועת עזה, יצאה אתמול ב-20:30 בערב מיוון לכיוון רצועת עזה והיא צפויה להגיע לשם מחר – כך הודיעה (ראשון) אנג'לה גולדפרי-גולדשטיין, פעילת זכויות אדם הנמצאת בקשר עם הפעילים שעל הספינה. גולדפרי הוסיפה כי על הספינה נמצאים עשרה פעילים אשר "רואים בעצמם כמי שמייצגים את כל ספינות 'משט החירות 2' לכיוון עזה".

עוד על המשט לעזה:
ליברמן: "המשט והמטס התפזרו כמו ענן ביום קיץ"
המשט: היאכטה הצרפתית אותרה בכרתים - ונעצרה
יוון עצרה שתי ספינות נוספות שביקשו לצאת לעזה

"לא נוותר עד שיוסר המצור"

עד כה, יתר הספינות שהתכוונו לצאת מהנמלים ביוון נתקלו בבעיות בירוקרטיות מול הרשויות במדינה ולא הפליגו לדרכן לעזה. אלו שהפרו את ההוראה והחליטו להפליג לעזה, נעצרו על ידי השלטונות היווניים והושבו לנמלים. הבוקר דווח, כי הרשויות ביוון לא רדפו אחר הספינה הצרפתית.

על סיפון הספינה נמצאים חברת המפלגה הצרפתית הקומוניסטית ז'קלין לה-קור, חבר הפרלמנט האירופי לשעבר ז'אן קלוד לפורט, וכן פעילים משוודיה, קנדה, צרפת ויוון. כמו כן, על הספינה נמצאת גם כתבת עיתון הארץ, עמירה הס, וכן צוות של ערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה.

"אנו נושאים מסר לממשלת ישראל, לקהילה הבינלאומית ולאזרחים הנצורים בעזה: אנחנו לא מוותרים עד שהמצור הבלתי-לגיטימי והבלתי-אנושי מעל עזה יוסר", מסרו פעילי הספינה.

היאכטה הצרפתית ניסתה לשוט לכיוון עזה כבר לפני כעשרה ימים, אך נעצרה על ידי הרשויות היווניות. הספינה נתפסה באי כרתים, יומיים אחרי שהצליחה לחמוק מהרשויות היווניות ולצאת מנמל המוצא שלה באתונה. "הספינה נלקחה לנמל סיטיה בכרתים על ידי משמר החופים היווני, לאחר שנעצרה בנמל סמוך, בו עצרה כדי לתדלק", מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית קלוד לורסטיק, אחד ממארגני המשט, בשיחה מפריז.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully