וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הופתעתי מנתניהו, עושים לנו דה-לגיטימציה

פנחס וולף

17.7.2011 / 10:19

שר החוץ התייחס לפני ישיבת הממשלה להתנגדות נתניהו להצעת חוק הקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לארגוני השמאל. ”הופתעתי מראש הממשלה. יש תמיכה לוועדות של טיבי”. נתניהו: ”יש לנהוג במתינות”

גדעון צנטנר

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (ראשון) כי הופתע מדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם יצביע נגד חקירת ארגוני השמאל. "אני מאוד מעריך את ראש הממשלה ולכן נורא הופתעתי אחרי שהוא אמר שהכנסת לא צריכה לחקור את ארגוני השמאל", אמר ליברמן שהוסיף כי "עד היום היו בכנסת 25 ועדות חקירה פרלמנטריות, ובראש שבע מהן עמדו אנשי הליכוד. אני זוכר את הוועדה לחקר אירועי עמונה, שבראשה עמד שר האוצר של היום - יובל שטייניץ ומי שתמך בהקמתה היה ראש הממשלה של היום, נתניהו".

שר החוץ אביגדור ליברמן. רויטרס
"ארגוני השמאל - תומכים בטרור ובמרגלים". ליברמן/רויטרס

ליברמן, שדיבר לפני ישיבת הממשלה, הוסיף כי "בכנסת הנוכחית, ראשי הקואליציה תומכים ביוזמת (אחמד. פ"ו) טיבי לבחון את סוגיית ערביי ישראל בשירות הציבורי, אך דווקא במקרה שלנו, יש מתנגדים ליוזמת ישראל ביתנו לוועדות החקירה. זה נראה לי מוזר, וההתנגדות של הליכוד מפריעה לי אישית וגם לישראל ביתנו. אך לא נשתמש בזה כעילה למשבר קואליציוני, ואני חושב שהממשלה צריכה לכהן עד סוף הקדנציה. אני מצפה מראשי הליכוד לקצת יותר לויאליות וקולגיאליות כלפי השותפה הבכירה שלהם".

ליברמן הוסיף כי בימים האחרונים הוא "מבחין בניסיון לדה-לגיטימציה" ליוזמת מפלגתו, לכונן ועדת חקירה לארגוני השמאל. לדבריו, אותו ניסיון מגיע מצד ארגונים, שאינם ארגוני שמאל או ארגוני זכויות אדם - "אלא ארגוני טרור", כלשונו.

"מעולם לא הייתה כזו מידה של שקרים והשמצות", אמר שר החוץ, שטען כי ארגוני השמאל פושטים על תיכונים ומעודדים בני נוער להשתמט משירות צבאי. הוא הוסיף כי חומרים שאספו ארגוני השמאל עזרו לגבש 90% מדו"ח גולדסטון וכי העמותות המדוברות מעלימות הכנסה ו"תומכות במרגלים ובמחבלים".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדבריו של ליברמן, ואמר כי ישראל היא דמוקרטיה שמתגוננת גם נגד ניסיונות של דה-לגיטימציה. "עלינו לנהוג במתינות, בזהירות ובתבונה בצעדים שאנו נוקטים", אמר נתניהו שהוסיף כי "יש מה לתקן - אך יש לתקן בזהירות. בכל מקרה עלינו להגן על החוק, על שלטון החוק, על גורמי האכיפה ועל בתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully