וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אירח את הדלאי לאמה - והרתיח את סין

למרות שהבית הלבן הצניע את הביקור והדגיש כי ארה"ב מכירה בכך שטיבט היא חלק מסין ותומכת בהידברות בין הצדדים, בבייג'ינג התרעמו: "הפסיקו לתמוך בכוחות הבדלניים האנטי-סיניים"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אירח אמש (שבת) בוושינגטון את המנהיג הרוחני הגולה של העם הטיבטי, הדלאי לאמה, ובמהלך הביקור קרא לכבד את זכויות האדם והמסורת התרבותית של טיבט - וכצפוי, הכעיס מאוד את סין, שמיהרה להגיב בזעם, והאשימה את אובמה בערעור היחסים בין שתי המעצמות הכלכליות של העולם.

עוד על הדלאי לאמה:
מרץ האחרון: הדלאי לאמה העביר סמכויותיו הפוליטיות
אפריל: מנהיג פוליטי חדש במקום הדלאי לאמה
לדלאי לאמה אין הומור, או שהוא סתם שונא פיצה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה והדלאי לאמה משוחחים ב"חדר המפות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגישה בבית הלבן, השנייה בין השניים מאז נכנס אובמה לתפקיד, מסיימת ביקור בן 11 יום של הדלאי לאמה בוושינגטון, במהלכו הנחה טקס דתי בודהיסטי בנוכחות אלפים. הבית הלבן עשה ככל יכולתו כדי להצניע את הפגישה, שהתקיימה בסוף השבוע ב"חדר המפות" שבאגף המגורים הפרטי, הרחוק מעיתונאים. לא נערכה מסיבת עיתונאים, ופורסמה רק תמונה רשמית אחת מהמפגש.

"הנשיא חזר על תמיכתו בשימור המסורות הדתיות, התרבותיות והלשוניות הנדירות של טיבט ושל העם הטיבטי בעולם", נמסר בהודעה מטעם הבית הלבן. "הוא הדגיש את חשיבות השמירה על זכויות האדם של הטיבטים בסין". ההודעה הביעה תמיכה בחידוש ההידברות בין שלטונות סין ונציגי הדלאי לאמה (שיחות שנערכו בין הצדדים נקטעו בינואר 2010 ללא תוצאות). עוד נמסר, כי בנותיו של אובמה, סאשה ומאלייה, נכנסו לחדר במהלך הגישה כדי לפגוש מקרוב את המנהיג הטיבטי.

הדלאי לאמה, נמסר, הביע שמחה על המפגש ואמר כי הוא חש קרבה לאובמה, "במישור האנושי", משום שהוא "מראה דאגה אמיתית לסבל של אנשים בטיבט ובמקומות נוספים".

הן אובמה והן הדלאי לאמה, נמסר מהבית הלבן, מכירים בכך שטיבט היא חלק מסין - אך בבייג'ינג לא התרשמו, והבהירו כי המנהיג הטיבטי היה ונשאר "בדלן". משרד החוץ הסיני זימן אליו את סגן השגריר האמריקאי בבייג'ינג, רוברט וואנג, והציג לו דרישה תקיפה: "הפסיקו לתמוך בכוחות הבדלניים האנטי-סיניים שפועלים למען עצמאות לטיבט". דובר משרד החוץ, מא ז'או-צ'ו, אמר כי "צעדים כאלו של ארה"ב משפיעים לרעה על היחסים הפנימיים בסין, פוגעים ברגשות העם הסיני ומזיקים ליחסי ארה"ב-סין". בטלוויזיה הממלכתית הסינית, לא הוזכרה הפגישה כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully