וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מינה צוות חדש לבחינת מודיעין בעניין שליט

יהושע בריינר

13.7.2011 / 14:33

ליאור לוטן, שעמד בראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן והיה צפוי להתמנות לתפקיד דובר צה"ל, יעמוד בראש הצוות שיבחן חומרים חדשים וישנים הקשורים לחייל החטוף

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מינה באחרונה צוות מומחים מעולם המודיעין, המבצעים המיוחדים והמשא ומתן על מנת שזה יבחן חומרי מודיעין חדשים וישנים, הקשורים לנושא החייל החטוף בעזה, גלעד שליט. בראש הצוות יעמוד אל"מ במיל' ליאור לוטן, שהיה בעברו קצין בסיירת מטכ"ל, מפקד צוות המשא ומתן המטכ"לי ואף שימש כראש מחלקת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. לוטן צפוי למנות מספר מצומצם של מומחים שיהיו חלק ממה שמכונה כ"צוות שליט".

עוד בנושא גלעד שליט:
חמאס: ”לא מדברים על גופות במסגרת עסקת שליט”
נעם שליט: ”הדמיון בין גלעד לרון ארד - מצמרר”
יוזמה בכנסת: 61 חתימות ח”כים למען שחרור שליט

בצה"ל ביקשו להבהיר כי הצוות יעבוד בתיאום מלא תוך הגדרת חלוקת אחריות ברורה מול שירות הביטחון הכללי, וכן כי הצוות לא יחליף את צוות המשא ומתן לשחרור שליט – אלא רק יתמוך בו. גורמים בצה"ל אומרים כי מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות מערכת הביטחון לטובת קידום סוגיית שליט.

במהלך תקופתו בסיירת מטכ"ל, נמנה לוטן בין היתר על כוח "היחידה" שביקש לחלץ את נחשון וקסמן מידי חמאס. הוא נפצע באורח קשה באירוע, ועל פעילותו הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל. כמו כן, לוטן שימש כסגנו של אילן בירן במשא ומתן עם חיזבאללה בעסקה לשחרור אלחנן טננבאום וגופות שלושת חיילי צה"ל שנחטפו בהר דב.

בכך, שב לוטן לפעילות צבאית, מספר חודשים לאחר סוגיית מועמדותו לתפקיד דובר צה"ל: בינואר 2011, עם כוונת ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק למנות את אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל, פורסם כי לוטן נבחר לתפקיד דובר צה"ל. עם זאת, לאחר מינויו של גנץ לתפקיד, הודיע לוטן על הסרת מועמדותו.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully