וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין החרם: תלונה פלילית הוגשה נגד שלום עכשיו

יהושע בריינר

12.7.2011 / 20:08

למרות ש"חוק החרם" שאושר בכנסת עוסק בממד האזרחי, החליט שופט בדימוס להגיש תלונה במשטרה נגד "שלום עכשיו" שקוראת לחרם על מוצרים מההתנחלויות. "עברו על חוק העונשין"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

עוד לפני שהמערכת המשפטית האזרחית תצטרך להתמודד עם ההשלכות של אישור "חוק החרם", תעלה לדיון תלונה שהוגשה בנושא במישור הפלילי. לאחר שתנועת "שלום עכשיו" פרסמה קמפיין תחת הכותרת "תתבעו אותי, אני מחרימ/ה את מוצרי ההתנחלויות", החליט השופט בדימוס הרן פינשטיין להגיש תלונה פלילית בנושא. בתלונה שהוגשה אתמול (שני) על ידי מי שכיהן בעברו כשופט בית משפט השלום ברחובות וכיום מלמד קרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן, דורש פינשטיין בבקשה שהגיש לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לחקור את אנשי "שלום עכשיו".

פינשטיין מסתמך על סעיף 500 בחוק העונשין, שמאפשר ענישה פלילית כנגד מי שמביא לפגיעה בפרנסתו של אדם. בחוק נקבע כי "הקושר קשר עם חברו במטרה להזיק לאדם במשלח ידו או במקצועו – מאסרו שנתיים". לדברי פינשטיין, קריאות להחרים מוצרים מהתנחלויות או להחרים את המרכז האוניברסיטאי באריאל עונות לדרישה בחוק.

כותרות אחרונות בנושא "חוק החרם":

לבני על חוק החרם: "הממשלה רודפת את אזרחיה"
דן מרידור נגד חוק החרם: "עוזר לדה-לגיטימציה"
משפטנים על חוק החרם: "על בג"ץ לפסול אותו"

שלום עכשיו תציג את הקמפיין החדש הקורא לחרם על מוצרים מההתנחלויות בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
קמפיין להחרמת מוצרים מההתנחלויות. הפגנת שלום עכשיו, הערב/אורי לנץ

"'חוק החרם' מקנה עילה אזרחית, אולם הסעיף בחוק העונשין מאפשר נקיטת סנקציה פלילית", אמר פינשטיין לוואלה! חדשות, "לעניות דעתי שלום עכשיו וכן עצומות של מרצים שקוראים להחרים את האקדמיה בישראל או באריאל עוברים עבירה. קריאות שכאלה מביאות לכך שהמרצים באריאל לא יוכלו להתקדם וזוהי פגיעה במשלח ידם. אמנם אינני מסכים עם החוק וחושב שהוא צריך לחול רק על מי שממומן על ידי המדינה, אולם מרגע שקיים חוק שכזה יש להכיל אותו על כולם". לדבריו, הגשת התלונה בסמיכות לאישור "חוק החרם" היה אקראי.

בתוך כך, תנועת "שלום עכשיו" פתחה הערב באופן רשמי את הקמפיין החדש הקורא לחרם על מוצרים מההתנחלויות. אנשי התנועה החתימו אנשים בהפגנה שנערכה מול בית המשפט המחוזי בתל אביב. על שמן הזית של משק אחיה, שמיוצר לדברי כרזה של התנועה במאחז, צוין כי: "כשאת קונה שמן זית אחיה את פוגעת בסיכוי לשלום!". גם החלווה המיוצרת באזור התעשייה ברקן זוכה למתקפה: "כשאתה קונה חלווה של אחוה אתה תורם לבניית מאחזים לא חוקיים". בנוסף נמצאים בקמפיין של "שלום עכשיו" יין מיקב "פסגות" ופטריות המיוצרות בהתנחלות תקוע.

יאיר הירש, מנכ"ל משק אחיה, לא מתרגש מהמתקפה נגדו. "קודם כל, איננו מייצרים את השמן במאחז אלא באזור תעשייה חוקי בשילה", הוא אומר, "לצערי הרב, למרות העברת החוק בכנסת עדיין יש גופים שמנסים לפגוע באושיות הדמוקרטיה וברצון של יהודים להתפרנס בכבוד. לשמחתנו, כל פרסום שכזה רק מגביר את מחזור המכירות ורבים קונים דווקא כעת את שמן הזית שלנו כך שמי שמנסה לפגוע בכל מחיר באלו שהציונות חשובה להם פועל לטובתנו. כשהחוק החדש ייכנס לפועל, נשקול את צעדינו ואם צריך אף נגיש תביעות".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully