וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מרדוק זומן להעיד בפרלמנט על ההאזנות

יחד עם המיליארדר זומנו לדיון בשבוע הבא בוועדת התקשורת גם בנו ג'יימס והממונה על העיתונים הבריטיים שלו, רבקה ברוקס. באפשרותם לסרב לזימון. בכיר במשטרה: גם לי צותתו

המיליארדר רופרט מרדוק, בעליו של תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ", זומן למסור עדות בפני ועדת התרבות, התקשורת והספורט של הפרלמנט הבריטי, כך אמר היום (שלישי) חבר הוועדה, טום ווטסון, בראיון ל-BBC. הדיון, ביום שלישי הבא, יוקדש לפרשת האזנות הסתר שערכו אנשי ה"ניוז אוף דה וורלד" - הצהובון שהיה בבעלות "ניוז אינטרנשיונל" (חברת הבת המופקדת על העיתונים הבריטיים של "ניוז קורפ"), ונסגר השבוע בעקבות הפרשה.

לדברי ווטסון, נוסף על מרדוק זומנו לישיבת הוועדה גם בנו, ג'יימס מרדוק, המשמש כיו"ר "ניוז קורפ", וכן מנכ"לית "ניוז אינטרנשיונל", רבקה ברוקס. "יש כמה שאלות שהיינו רוצים לשאול אותם", אמר, והוסיף כי יש אפשרות שהשלושה יחליטו לדחות את ההזמנה ולא להופיע לדיון.

פרשת ההאזנות - כותרות אחרונות:
חשד: גם גורדון בראון נפל קורבן להאזנות סתר
לחץ לבטל רכישת "סקיי" בידי מרדוק
הגיליון האחרון: "תודה לכם, ולהתראות"
נעצר העורך לשעבר של "ניוז אוף דה וורלד"
פרשנות: End of the World / בירנית גורן

בעלי "ניוז קורפ" רופרט מרדוק עם מנכ"לית "ניוז אינטרנשיונל" שבבעלותו, רבקה ברוקס, מרץ 2010. רויטרס
ימסרו הסברים לפרלמנט? רופרט מרדוק ורבקה ברוקס/רויטרס

בינתיים, ממשיכים להתפרסם מדי יום עוד ועוד פרטים על התנהלותו הבעייתית ה"ניוז אוף דה וורלד" במהלך העשור הקודם. היום העיד בפני הפרלמנט סגן מפקד המשטרה המטרופולינית של לונדון, ג'ון ייטס, ואמר כי הוא מאמין שהוא עצמו נפל קורבן להאזנות.

"מבחינת השיטות שאני יודע שהשתמשו בהן, וההשפעה שיש להן על הטלפון, אני משוכנע ב-99 אחוזי בטיחות שגם לטלפון שלי הוצמדה האזנה במהלך התקופה שעד 2005-2006", אמר הקצין, ג'ון ייטס. הוא הוסיף כי לא ידוע לו מי עמד מאחורי ההאזנה, ואם עדיין קיים תיעוד של העניין.

ייטס היה נתון בשבוע האחרון לביקורת חריפה, שכן הוא היה זה שהחליט ב-1009 לסגור את תיק החקירה נגד "ניוז אוף דה וורלד", לאחר ששניים מאנשיו הורשעו בהאזנות לא חוקיות, בהנחה שמדובר היה ב"מקרה מבודד". בדיעבד, התברר כי היה זה רק קצה הקרחון. ייטס כבר התנצל על כך מוקדם יותר השבוע בפומבי, והבהיר: "ברור לגמרי שהייתי יכול לעשות הרבה יותר. אז קבעתי שהחקירה שנערכה הייתה הצלחה. די ברור שכעת הדברים נראים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully