וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: אם זוכתה מרצח בתה בת השנתיים

3 שנים אחרי מותה של קיילי אנתוני, הסתיימה הפרשה הסנסציונית: חבר מושבעים זיכה את אמה קייסי בת ה-25, ודחה את טענת התביעה כי האם החד-הורית חנקה את בתה כדי שלא תפריע לה לבלות

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

אם צעירה ומבולבלת או רוצחת קרת דם? עיניה של קייסי אנתוני התמלאו בדמעות ושפתיה החלו לרעוד, כשהשופט הקריא אמש (שלישי) את החלטת המושבעים בבית המשפט באורלנדו שבפלורידה. "לא אשמה", הידהדו מילות השופט שלוש פעמים, כשהקריא את פסק הדין, המזכה את אנתוני בת ה-25 מרצח בתה בת השנתיים קיילי, לפני שלוש שנים, וגם מעבירות הריגה והתעללות בילד. מחוץ לאולם בית המשפט, הגיבו כ-500 מפגינים בקריאות זעם. "צדק לקיילי", קראו, ואחד מהם הטיח באנתוני: "רוצחת ילדים!".

קייסי אנתוני בבית המשפט, לאחר שזוכתה מרצח בתה בת השנתיים קיילי, 6 ביולי 2011. רויטרס
אנתוני מבינה שזה נגמר, אמש בבית המשפט/רויטרס

באחד המשפטים המתוקשרים והשנויים במחלוקת ביותר בארה"ב מאז זיכויו של או-ג'יי סימפסון מרצח גרושתו ב-1995, הורשעה אנתוני בסופו של דבר רק בארבע עבירות קלות, בגין החבאת גופת הילדה ושקרים שסיפרה בחקירתה. היא עשויה לקבל שנת מאסר על כל אחד מהסעיפים, אך היות שהיא נמצאת במעצר כבר שלוש שנים, היא ככל הנראה תשוחרר מיד עם מתן גזר הדין. אם הייתה מורשעת ברצח, היה נגזר עליה ככל הנראה עונש מוות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בילתה במועדון ימים אחרי היעלמות הילדה

לאחר משפט בן חודש וחצי, נזקקו המושבעים ל-11 שעות בלבד כדי להגיע להחלטה. הם דחו את טיעוני התביעה, שטענה כי אנתוני - אם חד-הורית שהתגוררה עם הוריה ועבדה כיחצ"נית של מסיבות - חנקה את קיילי באמצעות סרט מידבק, משום שנמאס לה לטפל בה והיא העדיפה לצאת למועדונים ולבלות עם החבר שלה. בין היתר, התגלו תמונות שלה רוקדת ומבלה במועדון רק ארבעה ימים אחרי היעלמות התינוקת. אנשים שנכחו במקום אף העידו במשפט כי היא באותה הזדמנות היא אף השתתפה בתחרות "הגוף החטוב" במועדון.

המושבעים קיבלו בסופו של דבר את טיעוני ההגנה, לפיהם הייתה זו תאונה, בה טבעה קיילי בבריכת השחייה המשפחתית. את מאמציה להסתיר את מות התינוקת הסבירה אנתוני בדיעבד בפאניקה ובהשפעת הטראומה שנגרמה לה כשעברה התעללות מינית מידי אביה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה ששימשה כראיה במשפט, בה נראית אנתוני משתתפת בתחרות "הגוף החטוב" במועדון, רק ארבעה ימים אחרי היעלמות בתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה עורר תהודה נרחבת וזכה להתעניינות רבה בארה"ב, בגלל מאפייניו הדרמטיים, פרטי החקירה הסנסציוניים וגם חזותה המצודדת של הנאשמת. קיילי התינוקת נעלמה ביוני 2008, אך רק חודש לאחר מכן הגישה האם תלונה במשטרה, וחקירה נפתחה. רק לאחר חצי שנה נמצאה גופת הפעוטה במצב ריקבון מתקדם, ביער סמוך לבית סביה. בנתיחה לא הצליחו לבסס את סיבת המוות, וכל הראיות שהובילו אל האם היו נסיבתיות לחלוטין. למרות זאת, הוחלט להאשים את אנתוני ברצח בתה, אך חבר המושבעים - שהורכב משבע נשים וחמישה גברים - לא השתכנע.

קייסי אנתוני בדיון במשפט בו הואשמה ברצח בתה התינוקת, 4 ביולי 2011. רויטרס
ראיות נסיבתיות בלבד. אנתוני בבית המשפט/רויטרס

"אנחנו מאוכזבים", סיכם התובע, לוסון למאר. "אנחנו יודעים את העובדות, וחיברנו וכל פיסת ראיה שמצאנו. ובכל זאת, זה היה תיק קשה מאוד להוכחה. מציאתה המאוחרת של הגופה פעלה לרעתנו". בצוות ההגנה יצאו לחגוג, וגם שיחררו קיטור. "אני מקווה שזה לקח לכל אלו בתקשורת שהרשיעו אותה בטרם עת", אמר הסנגור, צ'ייני מייסון. עמיתו לצוות ההגנה, חוסה ביאז, הוסיף: "אנחנו שמחים בשביל קייסי, אבל בתיק הזה אין מנצחים. קיילי עדיין מתה, הרבה לפני זמנה. אבל קייסי לא רצחה אותה, והיום מערכת הצדק שלנו מנעה מעצמה כתם נצחי של הרשעת אשה חפה מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully