וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס: "מוסר עצמי למדע, אנצח בקרב על חיי"

5.7.2011 / 11:30

בנאום ראשון לאומה לאחר שובו מניתוח להסרת גידול סרטני בקובה, הודה נשיא ונצואלה כי הוא עוד רחוק מהחלמה: "עברתי ניתוח קשה במשך שש שעות, וזו רק תחילת הלחימה במחלה שדוגרת בתוכי"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במדים וכומתה אדומה, התייצב הלילה (שלישי) נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, על מרפסת ארמון הנשיאות שלו בבירה קראקס, ונשא נאום ראשון לאומה מול אלפי תומכיו, ערב יום העצמאות ה-200 של מדינתו, שעות ספורות לאחר ששב אליה משהייה בת כמעט חודש בקובה, שם עבר ניתוח להסרת גידול ממאיר בגופו.

צ'אווס בן ה-56 אמנם נראה נמרץ וסימני המחלה כמעט לא ניכרו עליו, אך מדבריו עולה כי הדיווחים שנפוצו בחודש שעבר, לפיהם הוא שרוי במצב קריטי בהחלט לא היו מופרכים, חרף המאמצים להכחישם. "פידל קסטרו בכבודו ובעצמו בא לבקר אותי ומסר לי את החדשות על הגידול הממאיר", סיפר להמונים על הרגע בו הבין שהוא חולה בסרטן. "באותו רגע, החלו שעות קשות מאוד, קשות מאוד. הניתוח השני היה עמוק, ונמשך למעלה משש שעות".

נאום של הנשיא הוגו צ'אווס בפני קהל רב שנאסף מחוץ לארמון מירפלורס, קראקס, ונצואלה, 4 ביולי 2011. רויטרס
צ'אווס על הבמה עם שתי בנותיו, רוסה-וירחיניה/רויטרס

"מסרתי את עצמי לאלוהים, מסרתי את עצמי למדע", הוסיף, "ומסרתי את עצמי לרצון הגדול הזה שלכם, לאהבה העצומה הזו ולתשוקה האדירה הזו, שתודות לכולכם הגיעו ללבי!".

במהלך הנאום ניגשה אל צ'אווס בתו רוסה, שהגישה לו כוס משקה, לקול צהלות הקהל. הנשיא הססגוני המשיך בדבריו, והכיר בכך שהדרך שלפניו עוד ארוכה: "אף אחד לא חושב שנוכחותי כאן פירושה שניצחתי בקרב. לא. אנחנו רק התחלנו להילחם, רק התחלנו להביס את המחלה שדוגרת בתוכי, מי יודע למה, אבל עלינו להמשיך בתוכנית רפואית ומדעית נוקשה. כולכם תהיו הראשונים ללוות אותי עד לניצחון המוחלט!".

נאום של הנשיא הוגו צ'אווס בפני קהל רב שנאסף מחוץ לארמון מירפלורס, קראקס, ונצואלה, 4 ביולי 2011. רויטרס
הקהל בקראקס מריע למנהיג/רויטרס

"אתם יודעים שאסור לי להיות כאן לזמן ארוך מדי. אני מוגבל", הוסיף. "עליי להיות מוגבל לזמן מה, ונתון למשטר מדעי נוקשה של תרופות. כולכם יודעים מה הסיבות. אנחנו ננצח גם בקרב הזה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully