וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השחרור: שטראוס-קאהן חוזר למירוץ לנשיאות?

עם שחרורו של יו"ר קרן המטבע לשעבר ממעצר, במפלגה הסוציאליסטית בצרפת כבר מתכננים את התמודדותו מול סרקוזי. במקביל, ההגנה במשפטו טוענת כי המתלוננת "הועסקה כזונה במלון"

רויטרס

(צילום: רויטרס עריכה: אמיר קוטיגרו)

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, אשר שוחרר אמש (שישי) ממעצר בית בשל קשיים במשפט בו הוא הואשם באונס חדרנית במלון בניו-יורק, מתחיל לתכנן את החיים ביום שאחרי סיום הפרשה. שטראוס-קאהן, שנאלץ להתפטר מתפקידו הבכיר בשל האישומים החמורים, וויתר זמנית על שאיפתו להיבחר לנשיאות צרפת, עשוי כעת לשוב למירוץ לנשיאות. מקורביו של מי שנחשב למועמד הבכיר מול ניקולא סרקוזי בבחירות לנשיאות צרפת, אמרו אתמול כי בעקבות התפנית במשפטו, ייתכן שעוד תימצא הישועה לקריירה הפוליטית שלו.

פרשת שטראוס-קאהן - כותרות אחרונות:
יו”ר קרן המטבע שוחרר ממעצר - ”התיק בעייתי”
משפט שטראוס-קאהן: ”החדרנית נמצאה לא אמינה”
בדיקה אישרה: DNA של שטראוס-קאהן על המתלוננת

בכירים במפלגה הסוציאליסטית, בראשה שאף לעמוד שטראוס-קאהן, הביעו את שמחתם לנוכח הודעת בית המשפט על שחרורו ממעצר בית. ז'אן מרי לה גואן, הנחשב לבן בריתו הפוליטי של שטראוס-קאהן, אמר כי "זה נראה כמו סוף הסיוט עבורו, והוא יוכל כעת להשתתף בבחירות לנשיאות". עם זאת, לה גואן סייג את דבריו ואמר כי עוד מוקדם לקבוע האם שטראוס-קאהן אכן יתמודד. יצוין כי בפני שטראוס-קאהן אין זמן רב ללבטים: מועמדים שיבקשו לזכות באמון המפלגה הסוציאליסטית לקראת הבחירות לנשיאות, צריכים להצהיר על כך עד ה-13 לחודש, לקראת הפריימריס שייערכו באוקטובר. חבר המפלגה מישל סבן אמר כי "אם שטראוס-קאהן אכן מנוקה מההאשמות, על המפלגה לדחות את התהליך".

שובו של שטראוס-קאהן למערכה מעמיד במבוכה גדולה את יו"ר המפלגה הסוציאליסטית, מרטין אוברי. לפני התפוצצות הפרשה, תמיכתה הייתה נתונה לשטראוס-קאהן, שהוביל במירוץ. תחת ההנחה שמדובר בגווייה פוליטית, הכריזה אוברי לפני מספר ימים כי היא עצמה תתמודד על ראשות המפלגה - רק כדי לגלות שהגופה קמה מהקבר. "כחברה של דומיניק, אני חשה אושר עצום", אמרה אתמול אוברי בעקבות החדשות המרעישות, "אני מקווה שמערכת הצדק האמריקאית תחשוף את האמת במלואה ותסייע לו להתעורר מהסיוט הזה". היא סירבה להתייחס לשאלות לגבי עתיד המירוץ שלה לנשיאות.

דומיניק שטראוס-קאהן מתייצב לשימוע במשפטו בליווי אשתו, אן סינקלר, ניו יורק, 6 ביוני 2011. רויטרס
חגגו במסעדה איטלקית עם זוג חברים. שטראוס-קאהן וסינקלייר/רויטרס

מי שציפה לשמוע את מוצא פיו של שטראוס-קאהן לאחר החדשות הטובות שקיבל, ודאי התאכזב אתמול. פרקליטו הצרפתי של הכלכלן, ז'אן ויל, אמר לטלוויזיה הצרפתית כי שטראוס-קאהן יגיב על האירועים רק כשיגיע לצרפת, ורק לאחר ששמו ינוקה סופית מכל חשד או אישום.

בינתיים, מנצל שטראוס-קאהן את החופש הזמני שניתן לו כדי לשחזר את אורח החיים לו הורגל, בטרם התפוצצה הפרשה. העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח כי את הלילה הראשון "בחוץ" ניצל יו"ר קרן המטבע לשעבר לטובת ארוחת ערב עם רעייתו, אן סינקלייר, ושני חברים טובים, במסעדה איטלקית ידועה במנהטן.

בתוך כך, טען מקורב להגנה כי החדרנית שבגינה הועמד שטראוס לדין "קיבלה כסף רב מהגברים שהתארחו במלון" ורמז כי היא "הועסקה כזונה". "קיים מידע שהיא קיבלה טיפים יוצאים מן הכלל, אם אתם מבינים למה אני מתכוון", אמר המקורב לעיתון "ניו יורק פוסט" - "ולא מדובר טיפים שקיבלה עבור מגבות נוספות שהביאה לאורחים".

לדברי המקורב, החדרנית לא הייתה עובדת במלון יוקרה בניו יורק, אלא במלון זול ליד שדה תעופה בקנדה, "אם האיחוד שהעסיק אותה לא היה חושב שהיא תעשה טיפים יפים". לדבריו, "הוצאות רבות של החדרנית, כגון עיצוב שיער, שולמו בידי גברים שלא היו קרובים אליה".

אתמול שחרר בית המשפט בניו יורק את שטראוס-קאהן ממעצר הבית בו הוא הוחזק, ללא הפקדת דמי ערבות. עם זאת, דרכונו של שטראוס-קאהן דווקא נותר בידי הרשויות.

השחרור ממעצר התאפשר בשל ערעור אמינותה של חדרנית המלון שהתלוננה נגדו. העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כי החוקרים חשפו "חורים" גדולים באמינותה של המתלוננת. על אף שבבדיקות הזיהוי הפלילי נמצאו ראיות המעידות באופן חד משמעי על קיום מגע מיני בין שטראוס-קאהן ובין החדרנית, החלו לעלות ספקות מצד התביעה במשפט באשר לדברי החדרנית, הן ביחס לנסיבות מקרה התביעה והן ביחס לעצמה. לפי הדיווח, נראה כי מאז הגשת התביעה, החדרנית שיקרה לאורך כל הדרך. על כן, צפויה התביעה לומר כי "התגלו בעיות עם התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully