וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בסוריה: 24 הרוגים מאש כוחות הביטחון

כחצי מליון מפגינים גדשו את רחובות הערים ברחבי סוריה וקראו לסילוקו של הנשיא בשאר אסד. בעיר חמאה צעדו כ-200,000 בני אדם. בין ההרוגים: 7 מהעיר חומס ו-14 מהכפרים שבמחוז אידליב

ההפגנות נגד משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד נמשכות זה השבוע ה-16 ברציפות: לפחות 24 אזרחים נהרגו במהלך היום (שישי) בהפגנות ובהתקפות של כוחות הביטחון על כפרים באזור הגבול עם טורקיה, כך דיווחה עורכת הדין לזכויות אדם, רזאן זייטונה. זייטונה סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס בשיחה טלפונית כי בין ההרוגים שבעה מהעיר חומס, ו-14 מהכפרים שבמחוז אידליב בצפון מערב סוריה, שם נוכחים לאחרונה, בצל המתיחות עם טורקיה, טנקים ומסוקים של הצבא הסורי.

בהפגנות שנערכו היום ברחבי המדינה השתתפו למעלה מחצי מליון בני אדם. ההפגנה הגדולה ביותר נערכה בעיר חמאה שם צעדו כ-200,000 בני אדם בקריאה לסילוקו של אסד.

עוד על המהומות בסוריה:

קלינטון הזהירה את הממשל הסורי: "זמנכם אוזל"
ההרג בסוריה נמשך: 2 משתתפי הלוויה נורו למוות
סוריה: למרות ניסיונות הפיוס, הרג המפגינים נמשך

הפגנה נגד שלטונות סוריה, חג'ר אל-אסווד, דמשק, 24 ביוני 2011. רויטרס
מעל לחמי מליון בני אדם הפגינו ברחבי המדינה/רויטרס

ארגוני זכויות אדם דיווחו עוד כי במהלך הלילה הרגו כוחות הביטחון הסורים שלושה בני אדם במתקפת טנקים בכפרים הסמוכים לגבול המדינה עם טורקיה. באזור פרשו כוחות הביטחון הסורים 60 טנקים במטרה לדכא את ההפגנות. כמו כן במקום נצפו גם הליקופטרים רבים.

הבוקר הזהירה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי "זמנו של הממשל הסורי לביצוע רפורמות במדינה אוזל, ואם הן לא יבוצעו בזמן הקרוב, אסד צפוי להיתקל בהפגנות מאורגנות ורחבות יותר". במסיבת עיתונאים בליטא, הדגישה קלינטון כי היא מאוכזבת ביותר מהדיווחים על חידוש האלימות בסוריה בימים האחרונים וכי החלטת המשטר לאפשר פגישה אחת של האופוזיציה בדמשק אינה מספקת.

עדכון ראשון: 21:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully