וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות על הקצה: מדוזות סגרו כור, צבים עיכבו טיסות

בסקוטלנד הצליחה להקת מדוזות להשבית תחנת כוח גרעינית למשך שבוע, כשנכנסה למערכת הקירור שלה. בנמל JFK בניו יורק חצו 150 צבים את אחד המסלולים בדרכם להשרצה, ושיבשו את ההמראות

האם הזוחלים וחסרי החוליות מנסים לרמוז משהו לעולם המתועש והמודרני של בני האדם? בשני מקרים ביממה האחרונה, בבריטניה ובארצות הברית, הצליחו קבוצות של בעלי חיים שהופיעו באופן בלתי צפוי לפגוע בשירותים חיוניים.

בחופה המזרחי של סקוטלנד, כך דיווח הבוקר (חמישי) ה-BBC, נקלעה להקת מדוזות עצומה אל תוך מערכות הקירור של תחנת הכוח הגרעינית "טורנס", והביאה להפסקת פעילותם של שני הכורים של התחנה. החברה המפעילה את התחנה הבהירה כי הצעד ננקט ליתר ביטחון, וכי בשום שלב לא התעוררה סכנה כלשהי. עם זאת, לפי הדיווח, ניקוי המערכות עשוי להימשך שבוע, שבמהלכו תהיה התחנה כולה מושבתת, ולא תוכל לספק חשמל.

יש לציין כי למערכות הקירור של התחנה, העושות שימוש במי ים, יש מסננות שמתוכננות כדי למנוע את כניסתם של דגים ואצות - אך הן אינן מותאמות לחסימת מדוזות, שאינן שכיחות כלל וכלל בים הצפוני. מוערך כי הסיבה להגעתן המפתיעה לאזור קשורה לזרמים חמים במים.

ומעברו השני של האוקיינוס האטלנטי, עוכבו אתמול כמה טיסות בשדה התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק, בגלל להקה של כ-150 צבים שהחלה לחצות את אחד ממסלולי ההמראה. הצבים, או יותר נכון הצבות, ניסו להגיע לצדו השני של המסלול, כדי להטיל את בציהם בחוף החולי של פארק ג'מייקה ביי, הגובל בשדה התעופה.

"זה קורה כל שנה בערך בתקופה הזו", אמר דובר רשות התעופה של ניו יורק וניו ג'רזי, רון מריסקו. "זהו שיא עונת ההשרצה שלהם". לדבריו, כמה טיסות הופנו למסלולים אחרים, עד שהצבים יסיימו לחצות: "החלטנו להתחשב באמא טבע. אף טיסה לא התעכבה ביותר מ-15 דקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully