וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: הפרלמנט אישר את הקיצוץ, בחוץ מהומות

המחוקקים באתונה אישרו את הראשון מבין שני חוקי הצנע, שיאפשרו למדינה לקבל סיוע בינלאומי וימנעו ממנה פשיטת רגל. אלפים ממשיכים למחות ולהתפרע, ומרכז העיר מכוסה ענן גז מדמיע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

הפרלמנט של יוון אישר אחר הצהריים (רביעי) את החלק הראשון, מתוך שניים, של תוכנית לקצץ 28 מיליארד אירו בתקציב המדינה, במסגרת מדיניות הצנע הנרחבת של הממשלה, הזוכה להתנגדות רחבה בציבור. החוק עבר ברוב של 155 תומכים מול 138 מתנגדים, מבין 300 חברי הבית. יתר השבעה נמנעו או נעדרו מהדיון.

הקיצוצים, שבממשלה מקווים להשלים את אישרם בפרלמנט מחר, מהווים תנאי שהציבו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית בפני יוון, כדי שתוכל לקבל את חבילת הסיוע הבינלאומית בסך 110 מיליארד אירו, שאמורה להציל את כלכלתה. אם לא תקבל יוון את הסיוע הכספי, היא תוכרז חדלת פרעון ב-15 ביולי.

המשבר הכלכלי-פוליטי ביוון - כותרות אחרונות:
לקראת ההצבעה - שביתה כללית והתפרעויות קשות
על רקע ההפגנות: אושרה ממשלה חדשה ביוון
מנהיגי אירופה דחו את הענקת הסיוע ליוון
יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו

מהומות, התפרעויות וקרבות רחוב לקראת אישור הקיצוצים בפרלמנט, אתונה, יוון, 28-29 ביוני 2011. רויטרס
גז מדמיע אופף את כיכר סינטגמה, היום/רויטרס

החוק שעבר היום כולל קיצוצי תקציב ותוספת מסים, וגם הקמת רשות לאומית להפרטת נכסי המדינה. החוק השני במסגרת התוכנית, שיעלה להצבעה מחר, עוסק בכמה ענייני תקציב פרטניים ובהפרטת כמה נכסים ספציפיים של המדינה. בנאום שנשא בפני הפרלמנט, קרא היום ראש הממשלה, ג'ורג' פפנדראו, לכל חברי הבית לתמוך בחוק, "כדי למנוע בכל מחיר את התמוטטותה של המדינה". בסופו של דבר, רק חבר אחד במפלגת האופוזיציה השמרנית הצביע בעד החוק, ומנגד, חבר אחד במפלגת השלטון הסוציאליסטית התנגד לו - ומיד לאחר ההצבעה הודיע פפנדראו על הדחתו מהמפלגה.

על רקע ההצבעה, נמשכות כל היום המהומות מחוץ לבניין הפרלמנט, שם ממשיכים מאז אתמול להפגין אלפי אזרחים, רובם תומכי מפלגות השמאל, נגד הקיצוצים. רוב המפגינים שומרים על הסדר, אך בדומה לאתמול, קבוצות של מאות צעירים החלו להתפרע, ליידות אבנים ובקבוקים ולכלות את זעמם ברכוש הציבורי.

ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו נואם בפרלמנט לפני אישור תוכנית הקיצוצים, 29 ביוני 2011. רויטרס
פפנדראו נואם בפרלמנט, היום. "למנוע בכל מחיר את התמוטטותה של המדינה"/רויטרס

עד מהרה, כמו אתמול, פרצו קרבות רחוב בין קבוצות הצעירים לאלפי השוטרים המוצבים באזור, וענן גז מדמיע מכסה את כל אזור כיכר סינטגמה, בה שוכנים מבני הממשל. המתפרעים ניסו בין היתר לחסום את הגישה לפרלמנט ואף לפרוץ אליו, אך נהדפו בידי המשטרה. במקביל, הסתערה קבוצה של אנרכיסטים על בניין משרד האוצר, וכמה צעירים חמושים במוטות ברזל אף ניפצו כמה מחלונותיו, לפני שהשוטרים הניסו אותם מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully